Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Elin - 25 februari 2009 23:54

Har nog en av världens sämsta dygnsrytmer. Som jag misstänkte att det skulle vara tidigare är jag inte ett dugg trött, och om ca 4 timmar måste jag kliva upp för att göra mig redo att åka hem. Hua för tidiga flyg! Får försöka tänka positivt, att jag får spendera mer tid med familjen istället för en sovmorgon eller en natt på ett tåg. Hade dock önskat att det hade varit andra omständigheter som var anledningen till snabbvisiten hemma, begravningar är aldrig speciellt trevliga. Har intalat mig själv att jag har accepterat och "kommit över" det faktum att farfar har dött, men känner mig själv så pass väl att jag vet att allt kommer att komma tillbaka när jag väl stiger in i kapellet och ser kistan.


Nej, det här går inte. Har bestämt sedan länge att jag ska minnas farfar för den underbara person han var och allt vi gjorde tillsammans när jag var liten. Kom att tänka på när jag fick budet, klockan var runt 3 på morgonen och jag hade just kommit hem från mitt extraknäck på en restaurang i stan och mamma hade lämnat meddelandet på min mobil. Grät floder en bra stund, men sedan fick min kompis Zak som var online på msn mig att berätta om min farfar. Alla minnen som jag har av honom när han var frisk och när jag var liten kom tillbaka till mig och helt plötsligt kändes det inte lika hemskt längre. Det var faktiskt ett riktigt bra sätt att hantera sorgen på, det fick liksom det faktum att farfar dött att hamna i skymundan på något sätt, som att det lindrade chocken. "Tell me about him", så enkel, men ack så värdefull just den lilla frasen var.

Av Elin - 25 februari 2009 15:15

Gårdagskvällen blev som förväntat mycket trevlig. Med god mat och ett ännu godare sällskap kan det ju faktiskt inte gå fel, eller? :P Gjorde för övrigt ett genombrott mot min fobi för grönsaker, jag åt flera bitar broccoli och tyckte om det! Blev faktiskt stolt över mig själv. Fick höra från Anna idag att broccoli är ett afrodisiakum (stavning?), vilket var helt ny information för min del. Det kanske ligger något i det med tanke på hur kvällen fortlöpte? ;)


Sitter på jobbet igen ikväll, men hann med en sväng på bokrean innan jag började idag  så kanske hinner bläddra igenom mina fynd lite senare. Har nog ärvt mina föräldrars egenhet att samla på böcker, de blir bara fler och fler! Dock ska jag nog ta och göra en ordentlig och kritisk sortering bland all kurslitteratur från när jag pluggade och förvisa det mesta till en låda i förrådet. Även där syns mina boksamlaregenheter, har bara sålt två eller tre böcker av den stora mängd kurslitteratur jag införskaffade under mina år på universitetet, och jag är rätt säker på att jag inte kommer att öppna hälften av dom igen!


Efter jobbet ikväll blir det att packa det allra sista inför flytten och helgen hemma, och imorgon blir det att kliva upp hutlöst tidigt, flygbussen går strax efter kl 5! Funderar allvarligt på att inte sova alls. Får se hur det blir.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards