Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Helgen hemma

Av Elin - 28 september 2009 11:32

Det har blivit lite bloggande senaste tiden, har haft en del annat för mig och helt enkelt ingen lust att skriva något. Men men, antar att det blir så ibland. Har hursomhelst haft en riktigt bra helg hemma, rolig utekväll på favorithaket tillsammans med Skrutt och Certain Someone. Hans första möte med mina föräldrar och mina syskon gick hur bra som helst, inte för att jag hade varit orolig för något annat :)


Mamma och pappa har en ny valp, galet söt, som dom flesta valpar. Smälte som en isbit i öknen. I lördags var jag på en god väns vigsel. Som att hon var vacker! Det var roligt att träffa hennes man också för första gången, även om det inte hanns med speciellt mycket prat där på kyrktrappan när alla stod i kö för att krama brudparet. Men det går fler tåg till det hoppas jag! Dom hade nattvard under vigseln också, det kändes bra, det var längesen jag tog den. Fick också en liten överraskning, när jag knäböjde på altarringen är min bror bredvid mig. Jag hade trott att han inte skulle vilja ta nattvarden, men blev glad för att han gjorde det. Fick också träffa en annan god vän som jag inte sett på år och dar, det var riktigt roligt det med. Hem igen från vigseln, hämtade upp mat på vägen åt oss och min syster och svåger. Hem igen till byn för att äta innan det var dags att skjutsa mamma och pappa på en middag. Efter det var jag så galet trött på att köra bil och galet trött i allmänhet att jag inte var vidare social. Hoppas dom andra inte tog illa upp.


Åkte tillbaka till U-town på söndagen och slappade resten av dagen, riktigt skönt. Imorgon är det dags att åka hem till ösd igen, första gången på mycket länge som jag verkligen inte vill åka dit, men jobbet väntar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 oktober 2009 15:16

Har funderat på det ett tag, att skaffa mig en ny blogg. Skulle kunna kalla det nystart på något sätt. Kände att jag måste känna efter lite innan jag bestämmer mig helt och då är det väl lika bra att testa eller hur? Ja, jag vet att det inte är något...

Av Elin - 23 oktober 2009 23:24

Galet seg dag det var på jobbet idag, det hände nästan ingenting alls. Fick en komplimang av en gäst som jag förmodligen hade tagit på mer allvar om han inte i samma veva beställde sin fjärde flaska vin på bara någon timme. Jaja, det är sånt man får ...

Av Elin - 22 oktober 2009 00:58

Det sägs ju att "hemma är där hjärtat är". Vilket för mig skulle betyda att jag inte har mitt hemma här längre. Eller kanske lite mindre brutalt; att jag har fått ett hemma till. Jag tror faktiskt jag gillar den förklaringen bättre om jag ska vara he...

Av Elin - 17 oktober 2009 16:43

Det har inte blivit mycket bloggat på sista tiden. Egentligen vet jag inte varför, men har inte haft så mycket att skriva om antagligen. Är fortfarande i U-town hos min karl, blir här till på onsdag. Har nästan hunnit vänja mig vid att vara här hela ...

Av Elin - 10 oktober 2009 15:25

Har varit här i u-town hos min Certain Someone sen tisdags kväll och allt känns underbart. Saker och ting klaffar liksom på ett sätt jag inte riktigt trott var möjligt, iallafall inte för mig. Och jag klagar verkligen inte :)   Igår var vi och ko...

Ovido - Quiz & Flashcards