Alla inlägg den 9 september 2009

Av Elin - 9 september 2009 19:23

Hade en ledig dag igår så bestämde lunchdejt med Diva och sen blev det lite drällande på stan efter det och även en fika. Bokade klipptid hos Divas kompis som jobbar som lärling på en salong i stan som jag hört ska vara duktig. Kände att det var verkligen på tiden nu, länge sen jag klippte mig sist, alldeles för längesen. Det är lite lustigt, varje gång jag varit till frisören säger jag till mig själv att jag ska börja klippa mig var tredje månad, bara för att håret ska bli någorlunda jämntjockt hela vägen, men jag misslyckas varenda gång. Förra gången hade det gått ca 8 månader, den här gången blev det 7 månader sen sist. Undrar om jag någonsin kommer att lära mig.


Slänge ihop en middag till mig och min kombo när jag kom hem, han skulle åka och hämta sin flickvän som åkte hem till sin hemkommun i måndags. Dom kunde verkligen inte hålla sig ifrån varandra länge :P Nej skämt åsido, jag tycker det är roligt att dom hittat varandra och så var det lite andra anledningar som spelade in i det hela. Dock var det skumt att vara helt ensam i lägenheten av någon anledning igårkväll, det blåste och regnade en del så träden utanför vår balkong kastade hela tiden skumma skuggor som i ögonvrån såg ut som en person. Ja, jag är mörkrädd och har ibland en tendens att skrämma upp mig själv när det kommer till sånna saker. Pratade med Certain Someone på telefon och det gjorde dock det hela mycket bättre. Det blev återigen ett flera timmar långt samtal och som vanligt flög tiden iväg. Somnade samma minut som vi lagt på, skönt, en natt mindre tills jag får sova bredvid honom igen, ja, jag vet att jag säger det hela tiden, men jag längtar något sanslöst.

Ovido - Quiz & Flashcards