Alla inlägg den 5 september 2009

Av Elin - 5 september 2009 12:14

Dagen började riktigt bra, väcktes av att telefonen ringde. I vanliga fall är det väl inte sådär jättekul att vakna till telefonen, men igår var det en Umebon som ringde och min dag startade med ett leende. Har för övrigt lovat att hitta på ett nytt smeknamn åt han här på bloggen, har nått alternativ men har inte riktigt bestämt mig ännu. Ska fundera lite till.


Fick en bra stund hemma innan det var dags för jobbet, riktigt skönt att bara slappa några timmar. På jobbet var det dock allt annat än slappt. Tror aldrig att jag haft så mycket att göra på en fredagkväll där förut, men det var skoj. Två större sällskap och ett litet, norska golfare, turistutbildningsambasadörer och två "vanliga" par. Blev många frågor, ett gäng som köpte massa dricka, ännu fler frågor, folk som checkade in stup i kvarten och så gick min mobil varm. Fick över 100 sms av karln under dagen, tror det måste vara rekord :) Tiden flög iväg och vips var det dags att gå hem. Skönt med sånna dagar!


Väl hemma var det någon sorts mini-fest i lägenheten. Min kombo, hans tjej, hennes kompis och min Pina-Coladavän var hemma hos oss. Lite senare kom även Sågverkaren och hans kompis förbi och sa hej. Jag, min kombos tjej och hennes kompis bänkade oss i köket och snackade tjejsnack. Underbart :) Det är verkligen något speciellt med sånt snack, tror inte att grabbar någonsin kommer att förstå :P Hursomhaver, fnissläget på och humöret på topp. Dock blev jag galet trött och drabbades av en våg av jättesaknad av Certain Someone så var helt enkelt tvungen att ringa en stund. Längtar galet mycket tills nästa vecka är slut, för då har jag två hela veckor ledigt! Kommer inte alls att spendera dom här i stan, det är ett som är säkert! Har planerat en tripp hemöver för att gå på min kompis vigsel och för att träffa Skrutt, men kommer att mellanlanda i U-town både på vägen upp och ner. Ska bli underbart.

Ovido - Quiz & Flashcards