Alla inlägg den 14 september 2009

Av Elin - 14 september 2009 07:44

Just dom orden kommer sällan från mig, men idag är ju heller inte som alla andra dagar. Efter jobbet drar jag ju till min kära karl uppe i U-town! Om dagen gick i snigelfart igår så verkar den faktiskt överträffa sig själv idag. Kom till jobbet kl 6 i morse, upptäcker att jag bara har två gäster till frukost. En smula irriterad över att mina kollegor som jobbade helgen inte frågat gästerna vilken tid de ville äta, så hade jag inte behövt vara här så tidigt. Men men, antar att man inte ska klaga på att få betalt för att ta det lugnt såhär på morgonkvisten, det är ju ganska skönt ändå att vara uppe tidigt när jag tänker efter. Kom att tänka på när jag var yngre under adventstiden. Brukade alltid sitta och läsa något en stund hemma innan det var dags för skolan, gärna i vardagsrummet, med endast mammas handarbetslampa tänd, och julstjärnorna i fönstrena. Det är något speciellt med små lampor i ett mörkt rum, men kan inte helt sätta fingret på vad. Ok, nu spårade jag nog ur lite här.


Ska ta och bädda några sängar så hon som städar idag inte behöver vara kvar så länge, då blir hon nog glad skulle jag tro. Sen; U-town, here I come! :D

Ovido - Quiz & Flashcards