Alla inlägg den 1 juli 2009

Av Elin - 1 juli 2009 15:04

Efter jobbet igår följde jag med Honom och hans urgulliga charmtroll till dotter till badhuset för att plaska lite. Betydligt mer folk än förra gången, men det var ju väntat så det gjorde inte så mycket. Hade riktigt roligt, tror vi låg i blöt i närmare tre timmar. En rätt otäck sak inträffade där ett tag innan vi gick hem, Charmtrollet hamnade med huvudet under vattnet och blev rejält skrämd. Allt gick bra, Han fick tag i henne på en gång, men shit vad otäckt det var. Först ville hon inte bada mer, men efter en stund var hon nere i bassängen igen, även om hon höll hårt i oss båda där ett tag. En mamma som var där med sitt barn i samma ålder som Charmtrollet hade sett vad som hänt och kom fram till oss för att försöka få Charmtrollet att kanske vilja leka med hennes dotter, bara så att hon skulle tänka på något annat än det som just hänt. Ännu en poäng till mänskligheten, fyra pluspoäng sen jag började blogga. Tillslut vågade Charmtrollet springa runt i vattnet själv igen, lyckligtvis. Inte roligt om hon hade blivit vattenrädd. Idag sa hon att hon ville och bada igen, så jag hoppas att hon glömt gårdagens incident.


Efter badet gick vi och åt pizza innan det var dags att lägga Charmtrollet och kika på en film. Lady Velgeance blev det. Helt ok film, men stundtals lite knepig att följa. Innan filmen hade vi pratat om ansiktsuttryck, vi båda håller på att läsa "Bodylanguage for dummies", dock har jag inte hunnit så långt i den ännu. Tydligen har man kommit fram till att ens pupiller utvidgas om man tittar på något man tycker om. Han tyckte att mina pupiller var ganska stora när vi satt där i soffan och pratade efter filmen, vilket antydde att jag tyckte om det jag såg. Och vad satt jag och tittade på? Jo, Han förstås. Dock var Hans pupiller rätt stora också och Han tittade ju på mig, så jag antar att det är ömsesidigt (att det var hyffsat mörkt i rummet vara det ingen av oss som anmärkte på) :P Exakt hur mycket det är Han vill återstår att se. Nej, jag tänker inte fråga.

Ovido - Quiz & Flashcards