Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Elin - 8 juli 2009 18:24

Hängde med Honom igår igen, oväntat, inte. Är faktiskt förvånad över att Han vill ses så ofta, så var det ju inte alls förr. Men, jag trivs i Hans sällskap och vi har roligt tillsammans så jag klagar inte. Mår man bra så kanske det smittar av sig på andra i ens närhet? Får hoppas det iallafall. Vi sov ganska länge, och drog sen in på stan en sväng. Funderade på om vi skulle dra ut till Hans stuga i skogen, kanske 1½ timme med bil härifrån. Vädret var dock inte det bästa så vi bestämde oss för att åka och fiska istället. Hyrde en kanot på Lits Camping och drog ut på Indalsälven. Har paddlat en del hemma förut, men aldrig fiskat från en kanot. Men det gick rätt bra faktiskt. Vi fick napp fyra gånger, men det var bara nå små abborrar så vi tog inte med dom hem. Trots frusna fingrar och en trasslande fiskelina var det riktigt trevligt. Både fiske och paddling riktigt rogivande för det mesta. Dock tror jag att sällskapet var det bästa med hela turen. När vi kom tillbaka till bilen åt vi varsin bulle och delade på en trocadero. Väl hemma blev det ett glas vin och mera mys. Han berättade hur man läser av gitarrtabbar, något jag inte lyckats lista ut på egen hand, och det var ju lekande lätt. Tycker det är roligare att spela melodier än bara ackord, så nu blir det spela av! Och att Han visste en sida med hur många tabbar på låtar som helst gjorde inte saken sämre. Tydligen hade jag suttit och klinkat på gitarren med ett stort leende på läpparna helt koncentrerad på dessa underbara tabbar. Han skrattade åt mig, på ett snällt sätt.

Ovido - Quiz & Flashcards