Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Elin - 30 juli 2009 23:19

Gårdagen var lite sisådär. Det började bra, hängde med Honom och Charmtrollet på stråket en sväng när dom skulle möta upp Hans kompis och hennes kille en sväng. Enda gången jag träffat henne tidigare var första gången jag träffade Honom, så det var roligt. De hade planer på att gå ut under kvällen och frågade om jag ville hänga på. Hade ju bangat på att gå ut kvällen innan på grund av Lille Vän, och ville inte sitta hemma och deppa hela kvällen, så sa ja. Efter turen på stan for jag hem för att göra mig iordning för kvällen, äta och duscha och lite sånt. Skönt att rå om mig själv en stund. Fick sms av mamma. Lille Vän hade fått somna in. Det blev lite suddigt där en stund, men hittade mig själv på sängen kramandes en kudde ett tag senare. Ringde Skrutt, tack och lov att du finns vännen. Har sagt det så många gånger, men jag menar det verkligen. Han skrev på msn, frågade hur det var med mig och om jag fortfarande ville följa med ut. Jo, jag ville det. Tänka på något annat för en stund.


Kvällen blev riktigt bra med tanke på allt. Fick lite one-on-one talk med Hans kompis, av någon anledning känns det viktigt att komma överens med henne. Antagligen för att dom är så nära vänner och hon är viktig för Honom. Hon är hur trevlig som helst, tycker om henne redan. Mötte upp med Betongbarnet lite snabbt och även min Pina-Coladavän som äntligen har kommit hem från sin vistelse utomlands. Betongbarnet var tvungen att gå hem, men min Pina-Coladavän hängde på oss när vi gick för att röja lite sista halvtimmen innan stråket stängde. Galet roligt. På väg hem gick vi över det nyligen ombyggda torget här i stan, och grabbarna började "leka" Parkour. Det vill säga hoppa, rulla, slänga sig över diverse murar och trappor och annat som kan finnas i närheten. Jag drog fram mobilen för att filma det hela. Grejjen var att när jag filmade såg jag inte riktigt vars jag gick själv, och helt plötsligt var det några trappsteg som inte varit där förut ivägen. Resultatet går nog att föreställa sig. Helt plötsligt ligger jag ner på trappan, grabbarna skrattar och frågar hur det gick. Det gick bra, men min ena överarm har inte varit helt på min sida idag. Men men, det går väl över så småningom, hoppas jag.

Ovido - Quiz & Flashcards