Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Elin - 14 juli 2009 23:07

En av de fyrbenta bestarna, Attackvalpen (nej, hon är ingen valp längre, utan en fullvuxen tik som nyligen fått egna valpar faktiskt, men smeknamnet hänger liksom kvar) tyckte det var riktigt roligt att hitta mig sovandes på soffan i morse. Självklart tyckte hon att jag skulle vakna. På något vänster tog hon sig in under mitt täcke nere vid mina fötter, kröp hela vägen under täcket upp till mitt ansikte där hon febrilt slickade mig i ansiktet. Självklart kunde jag inte sluta skratta, vilket gjorde henne ännu vildare. Söthund!


Åt frukost tillsammans med mamma och pappa, slappade en liten stund och sen bar det iväg ut på stan. Lunch på en kina-restaurang, riktigt gott. Hem en sväng till för att rasta jyckarna lite senare och sen bar det iväg till relaxavdelningen på badhuset. Lika skönt som alltid. Inledde med en aufgussittning, blev som vanligt galet trött av det. Men som att det är skönt! Spenderade mycket tid i bubbelpoolerna och somnade nästan när vi tog fotbad. Drömde mig bort rejält, underbart.


Hem och lagade laxmiddag, gott. Älskar lax. Efter maten har vi mest tagit det lugnt, slappnat av helt tillsammans med mamma, pappa och de två fyrbenta bestarna som fick följa med på ett sätt som bara är möjligt tillsammans med familjen. Säger då bara en sak, om jag någonsin blir en hälften så bra förälder som mamma och pappa varit åt mig och mina syskon, då kommer jag att vara nöjd med min prestation. Det vill säga om jag någonsin får uppleva att vara förälder på riktigt.

Ovido - Quiz & Flashcards