Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Elin - 29 juli 2009 15:31

Igår var ingen bra dag. När jag klivit upp såg jag ett sms från mamma. Den fyrbenta favoritkillen var dålig och skulle till vetrinären senare på eftermiddagen. Efter x antal nervösa timmar fick jag beskedet. Lille vän kommer att somna in någon gång idag. Lyckades hålla inne tårarna medans jag pratade med mamma i telefon, men sen gick det inte. Tack och lov att jag inte var ensam. Han höll om mig ordentligt en bra stund, första gången jag låtit Honom se mig sån. Men det var skönt, att klamra sig fast vid någon som man tycker om vid ett sånt tillfälle. Efter en stund gick vi till lekparken, jag, Han och Charmtrollet. Satte mig på en gunga, och hon tyckte att jag ville ha hög fart. Sötungen. Han gav mig fart, det kändes bra att gunga på något sätt. La oss på gräset sen, Charmtrollet kom och satte sig på min mage. Tydligen hade hon fått in gräs i munnen och försökte få ut det med handen, vilket ledde till att hon kräktes. Ja, jag fick lite på mig. Vilken dag, eller hur? Dock var det första gången som jag inte fått kväljningar av att se spya, har man blivit härdad måntro?


Trots allt var dagen helt ok, när allt kommer omkring, tack vare mitt sällskap. Ett skrattande barn är som ett lyckopiller, kunde verkligen inte låta bli att skratta åt henne jag också. Gjorde paj på kvällen och efter att Charmtrollet somnat satt Han och jag på balkongen och pratade medans vi åt paj. Blev ganska djupgående, fick veta saker jag inte hade en aning om. Insåg också hur lyckligt lottad jag varit under hela mitt liv.

Ovido - Quiz & Flashcards