Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Elin - 16 juli 2009 14:54

På ett sätt är det skönt att gå städ på jobbet, eftersom att man inte direkt behöver tänka på det man gör riktigt och är man på ett sämre humör kan man gömma sig från alla gästers blickar inne på något rum medans man städar det, inte som när man sitter i repan med andra ord. Igår var en sån dag när jag inte var helt på topp till att börja med. Mamma och Pappa åkte hemåt strax efter att jag gått till jobbet och av någon anledning känns det alltid jobbigare när det är dom som åker från mig än när jag åker från dem. Inget kommer ju att förändras i vår relation, så det är ju inte som att man skulle bli dumpad eller liknande. Men jobbigt är det likafullt.


Efter jobbet såg jag fram emot att få komma hem, duscha, byta kläder och ta det lugnt en stund. Men, icket. Hade glömt mina nycklar hemma. Typiskt! Lyckligtvis var min kombo på ett inte alltför långt gångavstånd, så gick dit där han och några till hängde för att låna hans nyckel. Stannade där och hängde med dom en stund, vilket iofs var trevligt, men det blev lite stressigt senare på grund av det. Skulle hem till Honom och käka middag, korv och makaroner, hann inte vara hemma så jättelänge innan Han ringde och sa att Han och Charmtrollet var hungriga, så det var bara att hoppa på första bästa buss som gick ditåt. Gott med mat, var riktigt hungrig själv. Sen gick vi ut en stund, hamnade vid en lekplats där i området. Åkte rutschkana, kastade boll och gungade. Riktigt längesen jag gungade på riktigt, och ännu längre sen någon gav mig fart när jag satt på en gunga. Men igår fick Han snällt stå och ge både mig och Charmtrollet fart, tihi :)


När vi kom in satte vi oss på balkongen och löste korsord, det är riktigt avslappnande tycker jag. Det blev en riktigt bra kväll med riktigt bra sällskap, klockrent.

Av Elin - 16 juli 2009 14:54

På ett sätt är det skönt att gå städ på jobbet, eftersom att man inte direkt behöver tänka på det man gör riktigt och är man på ett sämre humör kan man gömma sig från alla gästers blickar inne på något rum medans man städar det, inte som när man sitter i repan med andra ord. Igår var en sån dag när jag inte var helt på topp till att börja med. Mamma och Pappa åkte hemåt strax efter att jag gått till jobbet och av någon anledning känns det alltid jobbigare när det är dom som åker från mig än när jag åker från dem. Inget kommer ju att förändras i vår relation, så det är ju inte som att man skulle bli dumpad eller liknande. Men jobbigt är det likafullt.


Efter jobbet såg jag fram emot att få komma hem, duscha, byta kläder och ta det lugnt en stund. Men, icket. Hade glömt mina nycklar hemma. Typiskt! Lyckligtvis var min kombo på ett inte alltför långt gångavstånd, så gick dit där han och några till hängde för att låna hans nyckel. Stannade där och hängde med dom en stund, vilket iofs var trevligt, men det blev lite stressigt senare på grund av det. Skulle hem till Honom och käka middag, korv och makaroner, hann inte vara hemma så jättelänge innan Han ringde och sa att Han och Charmtrollet var hungriga, så det var bara att hoppa på första bästa buss som gick ditåt. Gott med mat, var riktigt hungrig själv. Sen gick vi ut en stund, hamnade vid en lekplats där i området. Åkte rutschkana, kastade boll och gungade. Riktigt längesen jag gungade på riktigt, och ännu längre sen någon gav mig fart när jag satt på en gunga. Men igår fick Han snällt stå och ge både mig och Charmtrollet fart, tihi :)


När vi kom in satte vi oss på balkongen och löste korsord, det är riktigt avslappnande tycker jag. Det blev en riktigt bra kväll med riktigt bra sällskap, klockrent.

Ovido - Quiz & Flashcards