Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Elin - 4 juli 2009 20:37

.. och jag funderar allvarligt på att gå och lägga mig. Galet trött idag. Kan ju bero på bristen av sömntimmar de senaste två nätterna, för i vanliga fall är jag ju något av en nattuggla. Vad har hänt idag då? Väckaren ringde alldeles för tidigt, trots att jag vaknat flera gånger under natten som var. Förstår inte varför. Brukar ju alltid sova gott när jag sover med Honom. Kanske det berodde på att min mobil nästan hade slut batteri och jag var orolig för att försova mig om den skulle lägga av under natten. Det är en fullt möjlig förklaring, det skulle inte vara första gången den hände. Ville verkligen inte stiga upp när det var dags, det var alldeles för mysigt där jag låg. Men, har man ett jobb att sköta är det bäst att göra det. Tog bussen in mot centrum, hann till och med förbi hemma och göra iordning min tvättkorg. Min kombo hade bokat tvättstugen under morgonen och hade lovat att tvätta åt mig också om jag plockade ihop det som skulle tvättas. Självklart hade jag glömt det igårkväll innan jag åkte till Honom. Men det gick ju i alla fall och när jag kom hem var mina kläder tvättade och prydligt vikta. Jag tror till och med att mina sängkläder hade blivit manglade. Min kombo är inte så dum att ha ibland ;)


Hängde lite i parken efter jobbet med min kombo och småbrudarna. Sen bar det iväg för att storhandla. Galet vad dyrt det kan vara med mat ibland. Nu har vi mat för ett tag dock, det är skönt att ha saker hemma när man inte orkar gå och handla något för dagens middag när man känner sig lat.

Av Elin - 4 juli 2009 17:51

Inte alltid läge att blogga på jobbet. Jag var tydligen lite av en tidsoptimist och trodde att jag skulle kunna skriva allt jag tänkt skriva om innan gästerna kom och började äta frukost. Hade ca 5 minuter på mig, och tydligen var det inte tillräckligt. Hursomhaver. Blev galet trött när frukosten var över igår, musten gick helt ur mig av någon anledning. Mycket att göra på hotellet i helgen, inte  helt nöjd med att alltför många har fått ledigt när det inte finns tillräckligt med folk som kan städa hotellrummen. Lyckligtvis är en av sommarjobbarna en klippa, hon har jobbat betydligt fler timmar än hon egentligen skulle ha gjort.


Synundersökning efter jobbet, alltid lika roligt att köpa linser för det närmaste halvåret. Billigt och bra. Inte. Men, ser man dåligt som jag gör har man egentligen inte så mycket till val. Somnade nästan på en gång efter att jag kommit hem, sov nog i närmare 2 timmar på soffan. Skönt. Han skrev på msn och sa att han fixat iordning på sin balkong och frågade om jag ville komma och kolla hur det blev. När jag tyckte att det var besvärligt att fara dit för att bara kolla på balkongen bjöd Han in mig på te på balkongen istället. Han hade tur att en buss gick härifrån till dit strax efter så jag begav mig dit. Det var riktigt fint på balkongen nu, men något te fick jag inte. Istället blev det vattenpipa med jordgubbstobak, jordgubbsvin och senare blev jag överraskad med färska jordgubbar och glass. Galet gott! Bara därför ligger Han på min pluslista igen, Han blev nöjd att höra det verkade det som :P

Av Elin - 4 juli 2009 07:53

Sista dagen som det glada pensionärsgänget bodde hos oss igår. Eller rättare sagt, de åkte igår. Bättre gäster får man leta efter, hur gulliga som helst. Var ensamen störrde delen av frukosten och det blev därför lite stressigt när alla 50 skulle äta på en gång. Inte alltid helt lätt när man inte har porslin/bestick etc så det räcker till alla på en gång. Hursomhaver, istället för att bli irriterade när de var tvugna att vänta så börjar de hjälpa mig istället. Ställa ihop och sortera disken, slänga bort skräp och äggskal som blivit lämnat och så. Och med humöret på topp hela tiden. Tror att jag kommer att sakna dom lite.


Fortsättning följer...

Ovido - Quiz & Flashcards