Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Elin - 18 juli 2009 20:08

Gick städ på hotellet idag, skönt att inte behöva anstränga sig för att tänka så värst mycket, men åkte på en mindre trevlig överraskning. Ett av rummen var näst intill trashade. Inte rockstjärne-grupp-på-turné-trashigt, men äckligt var det! Tror inte jag sett något liknande under mitt dryga år där på hotellet. Tror jag spenderade en timme på att städa det rummet, bara för att få höra senare att eftersom att det inte skulle gå att hyra ut det rummet ikväll skulle jag ha lämnat det till den som hade kvällspasset i repan och städa de andra rummen först istället. Självklart hade jag inte tänkt så långt, och även om jag gjort det hade jag nog inte haft hjärta att låta någon annan städa upp i den röran. Usch säger jag bara!


Ikväll är jag barnvakt åt Charmtrollet. Han ville iväg och köra cross en stund så Han undrade om jag kunde passa henne en stund. Återigen lagade han middag, bacon med makaroner, broccoli och creme fraiche. Gott! Sen åkte han iväg och jag och Charmtrollet har varit och gungat, köpt glass, sprungit på gräset och sett en hare. Just nu sitter hon och äter kvällsmat. Sötungen :)


Gårdagen var en ledig dag. Hade sovit över hos Honom och  oväntat nog fick vi frukost på sängen av Charmtrollet. Varsin knäcke-macka:) Inte dåligt för en 2½ åring tycker jag! Resten av dagen spenderade vi med att fiska, dock utan napp. Men det var skönt att ligga på bryggan i solen. Köpte mjukglass på Max, sen hem igen för middag och allmänt kvällsmys. En riktigt bra ledig dag om man frågar mig. Just ja! Vi bakade bullar som vart en smula misslyckade, jäsningen ville inte göra som den skulle. Dom gick att äta, men blev nog så mastiga. Kanske blir ett nytt försök en annan dag.

Ovido - Quiz & Flashcards