Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Elin - 9 juli 2009 21:16

Har fått hem ett piano till lägenheten nu!!! Som att jag är glad! Har längtat efter ett piano i flera år nu, nästan ända sen jag flyttade hemifrån. Dock måste jag vänta tills imorgon för att provspela, småbrudarna ligger ju och sover. Ser fram emot det :) Funderar på om jag skulle ta och sortera mina noter lite kanske, det är ju en hel del papper där.


Dagen på jobbet gick galet fort. Pysslade på med allt möjligt, fixa och trixa med bokningar och fakturor efter att frukosten var avklarad, och vips kommer min kollega som skulle ha kvällspasset. Var klockan redan SÅ mycket? Japp, det var den, galet skönt :)


Diva ringde precis när jag slutat så vi hängde på stan en stund. Trevligt som alltid. Tog en Subwaymacka och sen en fika. Ja, jag vet, det är lite fika på fika, men gott och trevligt var det iallafall! Cykelförsäljaren är för övrigt min nya idol. Han fixade med transportmedel till pianot. Och inte att förglömma, min kombo. Dom två hämtade och bar in åbäket och jag behövde inte lyfta ett finger. TACK mina vänner!! :D 

Av Elin - 9 juli 2009 00:03

Vaknade av att jag frös (!) imorse. Hade bara ett påslakan som täcke och det var tydligen inte tillräckligt. Tur att jag hade en levande kamin bredvid mig. Trots det hade jag lyckats roffa åt mig båda täckena i sömnen till nästa gång jag vaknade. Undrar om Han också hade frusit, Han sa inget om det, bara kommenterade att jag snott båda täckena :P


Det regnade när jag kollade ut genom fönstret, suck. Vars tog sommaren vägen? Det är ju juli för huvades! Av någon anledning var Han på "bråk"humör idag. Alltså inte bråka-på-riktigt-för-att-vi-är-osams-humör, utan "hålla-fast-mig-på-golvet-och-kittla-mig-tills-jag-har-ont-i-magen-av-skratt"-humör. Det blev en hel del skratt med andra ord. Uppenbarligen kände Han sig starkare än aldrig förr när vi busbråkade, bara för att jag är så svag (åtminstone i jämförelse med Honom), och enligt Honom, väldigt lätt. Aja, en ego-boost kunde jag väl bjuda på, jag hade ju roligt. Vi kikade på en lite halvflummig film, "Rules of attraction", vet inte riktigt vad jag ska tycka om den riktigt. Men lite av en moralkaka var det nog, trots allt. Gick en promenad, av någon anledning förbi mataffären. Köpte den där nya, tillfälliga sommar chokladkakan, var ju tvungen att testa. GALET god! Mm mm mm.


Drog hem runt 17.30 tiden, skulle passa min kombos yngsta dotter en stund medans han skruvade i bilen. Dock vart det inte mycket barnpassning, för när han väl tog sig ut till bilen var det bara en kvart kvar innan det var dags för henne att sova. Och fort somnade hon. Som att trycka på en knapp. Satte mig och klinkade lite på gitarren, det gick lite bättre idag faktiskt. Måste dock ta och klippa naglarna så att jag kan spela ordentligt. Cykelförsäljaren kom och knackade på, Han hänger här nästan så mycket att man kan tro att han flyttat in, men jag klagar inte, han är ju en trevlig prick. Strax innan det var dags för mig att krypa till kojs skrev Han på msn och undrade hur det gick med gitarrspelandet. Han höll på att lyssna på en talbok och skickade första delen till mig. Har lyssnat på den nu innan jag började blogga, riktigt intressant! "A journey into the human pshyce". Riktigt rogivande att ligga och lyssna på något sådär, har inte lyssnat på talbok förut. Ja, förutom dom här kassettbandssagorna man lyssnade på när man var liten, dom här där det följde med en bok och som plingade när man skulle vända blad. Ser fram emot de följande delarna!

Ovido - Quiz & Flashcards