Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Elin - 1 augusti 2009 23:07

Gårdagen var en helt ok dag. Ledig från hotellet så kunde sova ut ordentligt, vilket blev mycket längre än jag hade tänkt, men men.. vad gör man när sängen "håller fast en"? Kvällen hade spenderats hemma hos min Pina-Coladavän på fest. Mycket röj och hög stämning. En klockren fest med andra ord. Blev lite för många ciggaretter dock, bestämde mig idag för att jag ska sluta feströka. Hua, det är inte ens gott juh!


Var lagomt jobbigt att ta sig upp till jobbet idag, men inte så mycket att göra än att masa sig ur sängen. Väl där så insåg jag att jag lätt hade kunnat sova en halvtimma till, då nästan inga gäster hade ätit frukost eller checkat ut när jag kom dit. Alla låg typ bakis inne på sina rum fortfarande. Själv var jag lagomt sliten, men efter frukosten och efter ett stort glas apelsinjuice började min mage att vara på min sida igen. Skönt det.


Väl hemma tog jag över tvätten som min kombo hade varit så snäll att påbörja åt mig, sen var det dags för mat. Blev resterna sen igår, tacos. Helt ok enligt mig. Hoppade i duschen och blev människa igen, sen var det dags att gå över till min Pina-Coladavän för kvällens festande. Hade planerat att vara nykter, men fick en drink i min hand ändå, och sedan ett glas vin av Betongbarnet. Han ska flytta från stan snart och vi vet inte om vi kommer hinna ses något innan dess, så kvällen var ett avsked. Som att jag kommer att sakna den människan. Avskyr verkligen att ta avsked av vänner, för även om man vet att man kommer att hålla kontakten med varandra blir det aldrig riktigt samma sak när man inte bor i samma stad längre.

Ovido - Quiz & Flashcards