Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Elin - 9 augusti 2009 23:42

Vad har hänt idag då? Inte så mycket egentligen. Tror inte att jag har varit utanför lägenheten ens. Har dock inte varit helt isolerad, det kom lite folk hit under kvällen och kollade på film (Sin City och Minority Report). Diskade upp i köket också, hade tänkt städa hela lägenheten, men orkade verkligen inte. Får ta mitt rum lite snabbt imorgonbitti innan Storasyster kommer hit, just nu är det ju ett bombnedslag. Men men, hennes plan landar ju inte ap-tidigt så det borde gå bra ändå.


Kort inlägg idag, men helt ärligt vet jag inte vad mer jag ska skriva. Dagen var som sagt rätt händelselös.

Av Elin - 9 augusti 2009 12:22

Fredagen spenderades ute i solen. Gick ner en sväng till parken med min kombo och en av hans kompisar + hennes son. Hade tagit med oss lite melon, jordgubbar, aprikoskräm och mackor och hade lite av en picknick. Riktigt trevligt med andra ord. Lite senare på eftermiddagen när mitt sällskap skulle iväg till diverse ställen gick jag hem och lade mig ute på gräsmattan tillsammans med en korsordstidning och första boken i min favoritbokserie. Vet inte hur många gånger jag läst dom böckerna och kanske borde jag läsa några nya egentligen, men älskar dom verkligen och de är för mig en ultimat avkoppling där jag slipper tänka överhuvudtaget. Det är underskattat tycker jag, att inte tänka alls för en stund.


Senare på kvällen mötte jag upp med Betongbarnet en stund innan han skulle börja jobba. Han flyttar ju snart från stan :( Som att jag kommer att sakna denna människa! Vi satt på torget och snackade en timme ungefär om allt och inget. Trevligt. Efter att han gått och jobbat mötte jag upp med Honom, skulle betala min del av bensin- och campingkostnaden för Norgeresan. For hem till Honom och sov över. Eller ja, det tog ett bra tag innan jag lyckades somna eftersom att Han hade blivit biten av någon insekt på halsen och hade lite småjobbigt att andas, så låg och lyssnade på hans andning bra länge innan jag själv lyckades somna.


Vaknade en timma före väckaren ringde på lördagen. Oväntat! Men inte mig emot. Det var skönt att få en stund på morgonen utan att behöva stressa, och Han hade också redan vaknat så jag klagar inte. Bröt min semester för några timmars städ på jobbet, har kommit fram till att jag är alldeles för snäll ibland. Men men, det är ju lite extra pengar iaf. Efter att jag slutat åkte jag, min kombo, min Pinacoladavän och hans mor och bror till Önsjön för att bada. Galet skönt då jag hunnit bli rejält varm medans jag jobbat. Somnade nästan i solen sen, tur att min kombo upptäckte det och tyckte att det var dags för ett sidbyte för min del. Efter sjö-vistelsen stod grillning hemma hos Cykelförsäljaren på schemat. Blev lax för min del, galet gott. Älskar verkligen denna fisk! Det mullrade lite olycksbådande på himlen, och vi hann just få allt färdiggrillat när en störtskur med stora regndroppar kom. Ibland har man tajming som sagt. Åt gott, festade lite, gick hem till oss och spelade guitarhero och sen gick dom flesta av någon anledning. Själv fick jag någon skum moodswing så jag gick ner till stället där Phoenix (min gamla chef/ex) jobbade i baren. Det är lustigt hur mycket det kan göra att någon blir glad åt att se en, det är lite av en ego-boost tror jag bestämt. Det var rätt lugnt där så vi hann prata en hel del, och kom fram till att vi funkar bättre som vänner än något annat. Ganska skönt egentligen med tanke på att det blev lite "sådär" när vi bröt upp vårt så kallade förhållande som vi hade en gång i tiden. Hem efter det och somnade sött, hade ju varit vaken riktigt länge för en ledig dag.

Ovido - Quiz & Flashcards