Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Elin - 20 augusti 2009 22:56

Tvättdag som tidigare nämnt på onsdagen, upp tidigt med andra ord. Men det var helt ok ändå, åt frukost på balkongen i solen medans jag väntade på tvätten och satt sen där ute och läste en bok. Riktigt najs. Kvällen på jobbet var lagomt seg, men den flöt på bra ändå. När jag slutat styrde jag kosan mot Cykelförsäljarens lägenhet, där partyt var i full gång. Min kombo hade köpt en flaska vin åt mig som var mycket gott och lättdrucket, som att dricka saft. Fnissläget kom som på beställning och humöret var på topp. Hade för övrigt också fått ett "ja" på frågan om objektet för torsdagens blinddate ville gå och fika med mig nån dag, och även om jag då inte hade träffat människan så var jag glad. Iiiiiiiih är väl det bästa jag kan komma på för att beskriva känslan :P


Efter ett tag hamnade vi alla hemma hos mig och min kombo för guitarhero, varför vet jag inte, men så blev det iaf. Folket droppade av efter en stund och tillslut satt jag, min kombo, min kombos dambesök och min kombos kompis, kallar honom Umebon, i köket och surrade. Fnissläget fanns fortfarande där och vi hade riktigt trevligt. Efter ett tag var det bara jag och Umebon kvar, dom andra blev visst trötta. Surrade på ett tag till, kom in på religion och Nostradamus (stavning?). Alltid lika intressant med djupa diskussioner i onyktert tillstånd.


I morse ringde min kollega och undrade om jag kunde komma in och jobba då hon som går städ i vanliga fall gjort illa revbenen och hade riktigt ont. I ett sånt läge känner jag iallafall att man inte kan säga nej, så trots en viss seghet och trötthet från föregående kväll och natt med dålig sömn sa jag ja. Galet seg dag på jobbet, mycket att göra i städet och jag var ju inte på topp direkt. Men tillslut så var alla rummen städade och jag fick gå därifrån. Diva ringde och frågade om han fick bjuda mig på fika, och det kan man ju inte säga nej till! Lika trevligt som alltid, men jag var galet trött. Det gjorde inte saken bättre att vi satt i en skön soffa på fiket. Gick hem efter ett tag och la mig för att ta en powernap inför kvällens blinddate. Ville ju inte gärna sitta där och gäspa, inget vidare bra första intryck det! Träffen gick bra, vi satt och surrade på ett fik i ca 2 timmar, riktigt trevlig typ var han. Får se om vi ses något mer. Om inte annat skulle jag inte säga nej till att ha honom som vän. Aja, en sak i taget. Det är ju ganska nyss som jag och Han bröt så tänker skynda långsamt oavsett vad.

Av Elin - 20 augusti 2009 18:16

Diva har gjort slag i saken och fixat en blinddate åt mig. Blir mitt livs första, är galet nervös, men det går nog bra förhoppningsvis! Fika står på agendan, woah!

Ovido - Quiz & Flashcards