Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Elin - 6 juni 2009 00:03

Hyffsat händelselös dag idag, vaknade, gjorde mig presentabel och gick till jobbet. Nästan fullbelagt hotell och lite mer att göra än vanligt. Roligt. Även om det är slappt med en massa dö-tid på jobbet om kvällarna och man kan sitta och surfa runt på nätet etc så är det rätt trist i längden. Ikväll var det dock lite mer att göra så tiden gick hyffsat fort kändes det som. Hoppas på fler sådana kvällar framöver. Kvällens konversation: "Har ni några trebäddsrum lediga ikväll?" "Nej, tyvärr har vi bara enkelrum tillgängliga ikväll" "Ok, hur många bäddar är det i ett enkelrum?"

Jag vet inte jag, men jag tycker att det framgår ganska tydligt att det bara är en bädd i ett enkelrum, eller? Lyckades dock hålla mig för ett litet skratt tills dess att konversationen var avslutad ordentligt.


Pratade lite med min kära syster och nu har hon bokat biljetter för att komma och hälsa på mig i augusti! Det ska bli riktigt roligt, längtar! Vi har pratat om det länge och nu känns det mycket mera verkligt när hon har bokat och betalat biljetterna. Har också skrivit in i schemaalmanackan att jag vill vara ledig dom datumen så nu hoppas jag på att det inte ska bli några krissituationer där, men det borde vara lugnt. Det hela gjorde mig glad. Dock fick jag veta att en av småbrudarna är sjuk när jag kom hem, hon har fått UVI stackarn, sånt är aldrig roligt, det gjorde mig mindre glad. Sen vart det inte bättre av att hon vaknade och hade ont. Usch för att höra barn gråta av smärta. Grannfrun från våningen ovanför (som jag för övrigt aldrig har träffat tidigare) kom och ringde på när hon hörde gråten och frågade om det var något hon kunde hjälpa till med. Ännu ett pluspoäng till mänskligheten från mig.


Tänkte testa en sak som jag "snott" från Fotbollskillens blogg. Nämn en bra och en mindre bra sak från dagen som varit. Får se hur länge jag håller på med det, men vill testa iallafall. So here goes..

Dagens Yeah: Syster ysters besök spikat samt vänlighet och hjälpsamhet från en total främling (ja jag vet att det blev två idag, men båda kändes värda att nämna).

Dagens Njea: Se/höra ena lill-tjejen ha ont utan att egentligen kunna göra något för att det ska bli bättre annat än att få i henne alvedon. Maktlöshet deluxe-känsla. Hua.

Ovido - Quiz & Flashcards