Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Elin - 14 juni 2009 23:18

Hade planerat att kolla på alla 6 Star Wars filmer idag tillsammans med Basketspelaren. Dock blev det bara de två första. Jag var inte på det mest sociala humöret och hyffsat trött sen gårdagen så nae. Sen känns det som att vi har olika anledningar till att hänga med varandra. Jag vill inte ha mer än en kompis i honom, men jag vet inte om det är helt och hållet det han är ute efter. Det kändes mest jobbigt alltihopa faktiskt, kände mig precis som den sista tiden tillsammans med min senaste seriösa pojkvän, jag ville inte att han skulle röra vid mig ens. Det jag tidigare tyckt om så mycket blev av någon andledning besvärande och jobbigt. Det är inget bra tecken alls. Sen så är det ju faktiskt så att någon annan har funnits i mina tankar senaste tiden och då är det ju ingen bra idé att hålla på med någon annan, eller hur? Börjar dock fundera på om jag är förstörd av tidigare erfarenheter, den enda gången efter Kanada som jag släppt min gard totalt slutade ju verkligen inte som jag hade önskat, det blev ju bra ändå, men då ville jag ha mer. För tillfället känns det inte som att jag kan känna något överhuvudtaget för någon, jag är för rädd. Jag hade ju bestämt mig för att Han var värd att bli bränd för en gång till, men nu är jag inte lika säker längre. Ja, Han blev en riktigt god vän, men det suddar inte bort det faktum att jag blev bränd och spenderade en tid med mer eller mindre dagliga moodswings. Jag skyllde på PMS, mest för att inte verka svag i andras ögon, men det är nästan löjligt att fortsätta hålla på den ursäkten nu. Kommer jag någonsin att våga bli kär igen, på riktigt? Jag har ju haft privilegiet att träffa och lära känna riktigt underbara grabbar, dejtat lite då och då, men det har alltid slutat på samma sätt. För det mesta är det jag som drar mig ur, eller så släpper jag dom inte inpå livet så dom lessnar och lägger ner. Kommer jag någonsin att träffa någon som har tålamod nog att ta sig igenom mina murar samtidigt som jag vågar släppa in honom? 

Av Elin - 14 juni 2009 12:30

Sov alldeles för länge igår. Min kombo kom och knackade på min dörr vid 14-tiden och då hade jag vaknat bara minuter tidigare. Drog till subway och glasbanken och sedan bar det iväg till badhuset. Min kombo skulle gymma och sen sitta på relaxavdelningen en stund och jag följde med och simmade istället. Det var skönt, har inte simmat på hur länge som helst. Dock vart det lite längre än jag hade tänkt, 1km simmade jag, men det ska man inte klaga på, eller hur? Måste verkligen skaffa ett kort så jag kan åka och simma flera gånger i veckan, snart.


På vägen hem hämtade vi upp min kombos kompis, åkte och handlade middagsmat och for sen hem till oss och tillagade det hela. Lax med kokt potatis, sallad och rom-sås (fiskägg alltså, inte alkoholen). Gott! Till efterrätt exprimenterade min kombo ihop en kladdkaka med vit choklad istället för vanlig ljus choklad. Det vart riktigt gott faktiskt! Efter middagen bar det iväg till Lungvik för hårdrocks-tema-förfest hos en annan av min kombos kompisar. Mycket folk och trevlig stämning. När klockan började närma sig krog-dags bestämde jag och mitt middagssällskap oss för att gå in till stan, trots regnet. Av någon anledning ringde vi taxi bara efter en stund och bestämde oss sen för att fortsätta gå medans vi väntade på en och möta den. Grejjen var den att det visste inte taxi-chaffisen. Det hela resulterade i en lång stund i regnet men också mycket skratt. Hade ont i magen för att jag skrattat så mycket. Hem en sväng för att dumpa lite grejjer och fixa till sig efter regnet och sen bar det av till "underbara" G3. Hade faktiskt riktigt trevligt där igår, måste ha berott på sällskapet.


Hem vid stängning via ett kebab-hak och sedan var det dags för film. Babylon AD blev det, ögongodis för mig :) Somnade inte förräns runt 5 tiden, galet trött idag och har träningsvärk nästan överallt. Nej, nu vankas det Star Wars maraton resten av dagen!

Ovido - Quiz & Flashcards