Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Elin - 21 juni 2009 21:13

Solen sken idag, jag har spenderat kanske.. 10 minuter utomhus totalt, om ens det. Hoppas vädret håller i sig i veckan, då jag är ledig fyra dagar. Trots förlusten av soltimmar har dagen varit riktigt bra, gårdagens många skratt verkar sitta i fortfarande och ett väldigt äkta leende avfyrat åt mitt håll strax efter att jag vaknat gjorde att dagen började på topp. Det är verkligen underbart att träffa människor som man inte behöver låtsas eller bevisa något för och som man bara alltid mår bra av att vara runt. Sånna vänner växer inte på träd!


Hade inte jättemycket att göra på jobbet idag så satt och snackade lite med Fotbollskillen en stund på msn. Stackarn är sjuk, och här är en del av konversationen vi hade:

Jag: Mår du nå bättre idag?

Fotbollskillen: Ja idag börjar det kännas bättre. Men har gjort av med tredje tröjan på tre nätter

J: Hur har du lyckats med det?

F: vaknat dyblöt

J: Hua, mindre skoj

F: svettas som en galning, icke kuuuuuuuuuul

J: :( Hoppas du slipper det snart!

F: mm tror på en bra natt i natt 

J: Håller tummarna för det!

F: tack det känns tryggt

J: :D litar du på mina tummar så

F: absolut

J: skönt att det är nån som gör det!

F: varför skulle man inte det?

J: vettesjutton, jag kan inte minnas att jag frågat någon om de litar på mina tummar förr

F: hehehe jag gör det

J: Då är du nog den första!


Det kanske var ett rätt flummigt samtal egentligen, men fick mig ett gott skratt. Kan dock inte prata för Fotbollskillen, svårt att veta om någon skrattar på riktigt när man chattar, men men :P


Dagens Yeah: Vakna till solsken bredvid en god vän efter en huvva massa dagar med regn och grå himmel.

Dagens Njea: Missa alla soltimmar på grund av jobb.

Av Elin - 21 juni 2009 14:28

Somnade kanske runt 5 på lördag morgon. Första väckarklockan ringde 05.30 Somnade om en stund tills nästa klocka ringde 06.20 Dags att gå till jobbet. Galet trött, men tog mig igenom arbetspasset ändå. Det är ingen bra idé att gå ut kvällen innan man ska jobba frukost, inte för att jag var bakis eller något, bara i stort behov av sömn. Hem via affären, passa småbrudarna en stund medans min kombo gick ner i tvättstugan, sen in i duschen och fixa till mig innan det var dags att gå på 30-års kalas. Min kombos kompis fyllde år och bjöd på fika. Satt där och surrade i nån timma, trevligt. Har dock kommit fram till att av alla mina kompisar som har barn är det bara ett par som fortfarande är tillsammans. Hur ska man tolka en sån sak? Inget dumt om mina vänner som är separerade med sina barns andra förälder, verkligen inte, dom gör ett ruskigt bra jobb. Men om man ser på samhället i stort? Har insett att jag har varit rätt "skyddad" i min släkt, det har nästan inte varit några separationer alls där, bara ett fåtal. Mamma och Pappa har varit gifta över 30 år, händer sånt fortfarande? Hoppas verkligen det.


Efter fikat hade jag bestämt häng med Honom. Fick skjuts av min kombo till en pizzeria och sen tog vi en promenad därifrån hem till Honom efter att vi ätit. Satte oss och spelade kort och drack lite rosévin. Många skratt blev det och vips var klockan sent. Alla bussar för kvällen hade gått så vi bestämde att jag skulle stanna kvar, Han var inte så sugen på att ta en promenad till stan och tillbaka, och jag vägrar gå så långt ensam på natten. Somnade inte förräns efter 2 nån gång.  Sov bättre än på länge, Han har dubbelsäng med tempurmadrass, me like :P Fick till och med en godnattpuss av katten, så somnade sött och sov som en stock hela natten.

Ovido - Quiz & Flashcards