Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Elin - 7 juni 2009 22:24

Har en massa ställen jag vill åka till i sommar. Hem förstås, måste dit åtminstone några dagar. Har lovat att åka till tyskland och hälsa på, så det måste jag också göra. Sen vill jag gärna ta mig ner till diverse ställen i södra delen av vårt avlånga land. Min syster kommer och hälsar på i augusti, det ser jag fram emot oerhört. Vet bara inte hur och när jag ska hinna med allt. Till saken hör ju att jag inte har någon semester direkt utan att jag jobbar mer eller mindre konstant hela sommaren. Gah, så mycket jag vill, men inte alls lika mycket möjligheter. Det kommer att bli intressant hur jag ska lösa det hela.


Dagen som varit.. jobb stod på schemat. Kom dit och allt verkade vara frid och fröjd. Fick dock en överraskning när jag läste i vår "lilla svarta bok" där vi skriver information till varandra i personalen som kan vara bra att veta. Min kollega som jag delar helgen med hade klagat på en del saker som hon och jag tydligen var oense om sen igår. Jag hade trott att allt var lugnt när hon inte sa något innan hon gick, men icket. Visst att hon skriver i boken om det är något hon tycker borde varit anorlunda, men varför kan hon inte säga det till mig direkt också? På så sätt kan vi ju lösa det på en gång istället för att gå och vara irriterade på varandra hur länge som helst. Det blir ju så dålig arbetsstämning då tycker jag.


Fick förresten ett nytt smeknamn idag, på Fotbollskillens blogg; Pytte. Antar att han "snodde" det från min bloggadress, men det gör inget, jag tyckte om det, tack tack :)


Dagens Yeah: Gäster som ringer tillbaka till hotellet enkom för att säga att de var mycket nöjda med servicen och hotellet! Ego-boost jatack!

Dagens Njea: "Infekterad" arbetsstämning.

Av Elin - 7 juni 2009 15:27

Jag tror att jag lurar mig själv rätt ordentligt när det kommer till en viss sak. Hjärnan säger att det ska vara på ett visst sätt, att jag ska akta mig, men jag verkar inte vilja lyda. Jag tror att det är min berömda "mur" som försöker stänga mig inne, medans jag febrilt letar efter lönndörren för att ta mig ut utan att det märks. Jag vet dock inte riktigt hur det går. Tankarna går konstant åt ett och samma håll, även om jag intalar mig själv om att jag försöker låta bli. Det går inte så bra, tåls att tilläggas. Jag tror att invasionen av mina tankar slutade i förlust till mig. Har sagt (och skrivit) att jag inte vill något, men som sagt, tankarna vandrar dit så fort de får möjlighet, så  fort jag inte måste koncentrera mig helt och fullt på något annat. Gårdagens samtal gjorde mig glad och jag somnade gott nästan på en gång efteråt. Vad sjutton håller jag på med? Jag vet ju att det inte går, jag har ju testat förut. Det hela är nästan lite deja-vu upplevelse från dagarna innan jag fyllde 19, dagarna med JFK. Och även om jag och JFK är vänner nuförtiden har det varit många hinder och mycket smärta längst vägen för att nå hit där vi är idag. Kanske inte ska fundera så mycket på vad som kan hända, utan bara ta det som det kommer? Eller? Vad är bäst för honom? Vad BORDE jag göra? Vad borde jag INTE göra?

Av Elin - 7 juni 2009 11:05

Galet mycket att göra i helgen på jobbet. Egentligen hade vi behövt någon som hoppade in och städade, men av någon anledning har vi bara gymnasieelever som vi kan ringa till när vi behöver extra hjälp. Och dom tog alla studenten i fredags, så det var inte direkt läge att ringa dom och be dom jobba på lördagmorgonen. Det hela resulterade att jag och min kollega som delar på passen i repan i helgen fick/får slita hund. Men men, ska inte klaga alltför mycket, har ju haft det tuffare på jobb förut och tiden går ju betydligt fortare när man har mycket att göra. Träffade dock den virrigaste kvinnan under frukosten igår, tre gånger frågade hon vars olika saker fanns när de alla var placerade mitt framför näsan på henne. Men ok, det händer den bästa så ska väl inte klaga på det heller. Fullt upp hela dagen hade jag iallafall.


En stund efter att jag kommit hem frågar Diva om jag vill följa på en grillning. Min kombo var bortbjuden med barnen till en kompis så jag tackade ja. Efter maten gick vi hem hit och hängde en stund innan det var dags att bege sig ut på krogen. Det var väl trevligt, men insåg att mitt första intryck av en viss Bondson stämde ganska bra ändå. Hua. Runt halv ett tiden fick jag ont i huvudet så jag gick hem. Ringde Fobollskillen på vägen för att få lite sällskap, det hela slutade i ett en timme långt samtal. Riktigt trevligt om du frågar mig. Huvva typiskt att han skulle flytta så långt bort så fort.


Dagens Yeah: Trevliga människor man inte träffat på länge

Dagens Njea: Players

Ovido - Quiz & Flashcards