Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

Tum-konversation

Av Elin - 21 juni 2009 21:13

Solen sken idag, jag har spenderat kanske.. 10 minuter utomhus totalt, om ens det. Hoppas vädret håller i sig i veckan, då jag är ledig fyra dagar. Trots förlusten av soltimmar har dagen varit riktigt bra, gårdagens många skratt verkar sitta i fortfarande och ett väldigt äkta leende avfyrat åt mitt håll strax efter att jag vaknat gjorde att dagen började på topp. Det är verkligen underbart att träffa människor som man inte behöver låtsas eller bevisa något för och som man bara alltid mår bra av att vara runt. Sånna vänner växer inte på träd!


Hade inte jättemycket att göra på jobbet idag så satt och snackade lite med Fotbollskillen en stund på msn. Stackarn är sjuk, och här är en del av konversationen vi hade:

Jag: Mår du nå bättre idag?

Fotbollskillen: Ja idag börjar det kännas bättre. Men har gjort av med tredje tröjan på tre nätter

J: Hur har du lyckats med det?

F: vaknat dyblöt

J: Hua, mindre skoj

F: svettas som en galning, icke kuuuuuuuuuul

J: :( Hoppas du slipper det snart!

F: mm tror på en bra natt i natt 

J: Håller tummarna för det!

F: tack det känns tryggt

J: :D litar du på mina tummar så

F: absolut

J: skönt att det är nån som gör det!

F: varför skulle man inte det?

J: vettesjutton, jag kan inte minnas att jag frågat någon om de litar på mina tummar förr

F: hehehe jag gör det

J: Då är du nog den första!


Det kanske var ett rätt flummigt samtal egentligen, men fick mig ett gott skratt. Kan dock inte prata för Fotbollskillen, svårt att veta om någon skrattar på riktigt när man chattar, men men :P


Dagens Yeah: Vakna till solsken bredvid en god vän efter en huvva massa dagar med regn och grå himmel.

Dagens Njea: Missa alla soltimmar på grund av jobb.

 
 
Ingen bild

Fotbollskillen

23 juni 2009 14:08

hahaha oja nog skratta jag allt ;) som vanligt när m

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 oktober 2009 15:16

Har funderat på det ett tag, att skaffa mig en ny blogg. Skulle kunna kalla det nystart på något sätt. Kände att jag måste känna efter lite innan jag bestämmer mig helt och då är det väl lika bra att testa eller hur? Ja, jag vet att det inte är något...

Av Elin - 23 oktober 2009 23:24

Galet seg dag det var på jobbet idag, det hände nästan ingenting alls. Fick en komplimang av en gäst som jag förmodligen hade tagit på mer allvar om han inte i samma veva beställde sin fjärde flaska vin på bara någon timme. Jaja, det är sånt man får ...

Av Elin - 22 oktober 2009 00:58

Det sägs ju att "hemma är där hjärtat är". Vilket för mig skulle betyda att jag inte har mitt hemma här längre. Eller kanske lite mindre brutalt; att jag har fått ett hemma till. Jag tror faktiskt jag gillar den förklaringen bättre om jag ska vara he...

Av Elin - 17 oktober 2009 16:43

Det har inte blivit mycket bloggat på sista tiden. Egentligen vet jag inte varför, men har inte haft så mycket att skriva om antagligen. Är fortfarande i U-town hos min karl, blir här till på onsdag. Har nästan hunnit vänja mig vid att vara här hela ...

Av Elin - 10 oktober 2009 15:25

Har varit här i u-town hos min Certain Someone sen tisdags kväll och allt känns underbart. Saker och ting klaffar liksom på ett sätt jag inte riktigt trott var möjligt, iallafall inte för mig. Och jag klagar verkligen inte :)   Igår var vi och ko...

Ovido - Quiz & Flashcards