Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Kompishäng med middag och bio och ett dilemma

Av Elin - 23 juni 2009 01:02

Ledig dag idag. Underbart skönt. Vaknade till en tom lägenhet, min kombo var ju på jobbet. Slöade bra länge, höll på att torka håret när Betongbarnet ringde och sa att han stod utanför min port och tyckte att jag skulle komma och öppna. Slängde ner nycklarna från balkongen istället. Hängde ett tag, det var trevligt. Gick ner till stan för att möta min kombo runt 16 tiden, sen var det dags att handla det som behövdes till kvällens middag. Det blev grillad laxfjäril med hemmagjort potatismos, sallad och yoghurtsås. Riktigt smaskens! Dock undvek jag smidigt salladen, det är verkligen inte min grej, men kanske kommer över det någon gång i framtiden, den som lever får se.

Det blev 7 pers runt middagsbordet, jag, min kombo, hans kompis, hans date, Frisörskan, hennes kille och hennes kombo. Efter middagen och utanför bion mötte vi upp med Honom. Ett riktigt trevligt och muntert gäng enligt mig:) Filmen var sådär, helt ok, men den kommer inte att hamna på min favorit-film-lista.


Har åkt på ett mindre dilemma. Min gamla chef (och ex) ringde mig idag och berättade att han hade fått erbjudande om att ta över driften på ett fjällhotell, och undrade om jag i så fall var intresserad av att komma och jobba för honom. Han sa också att om han inte får folk han litar på i personalstyrkan så tänker han inte ta på sig projektet. Hotellet är större än det jag jobbar på nu och har även olika aktiviteter och större konferensanläggning. På ett sätt skulle det vara roligt att testa på något nytt, men samtidigt har jag en del frågor som jag inte riktigt har kommit fram till något svar på:

  • Vill jag verkligen jobba för honom igen? Det har ju funkat förut, men det var innan vi inledde det förhållande vi hade där ett tag. Vet inte hur det skulle påverka nu, och om det skulle bli ev. skitsnack på grund av det.
  •  Vill jag verkligen jobba/leva just där? Det är mer än 1½ timmes bilresa enkel väg från stan. Jag skulle ha gratis boende där vilket innebär att jag kunde behålla mitt rum här, men hur kul är det att bo i ett hotellrum/campingstuga hela tiden?
  • Är jobbet säsongsbetonat eller är det ett året runtjobb? Är det bara över vintern känns det ju som ett stort minus, i dagens läge är det inte helt lätt att få ett jobb överhuvudtaget. Min gamla chef kunde inte riktigt svara på det.
  • Han har en tendens att få saker att låta betydligt bättre än vad de egentligen är. Ska jag vara helt ärlig vet jag inte om jag litar helt och hållet på det han berättade om stället.

Vad göra? Jag har ju varit lite less på mitt nuvarande jobb och jag har funderat på att söka mig någon annanstans, men är det verkligen det här stället som jag söker efter? Jag vet faktiskt inte. Får nog ta och fundera ett tag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 oktober 2009 15:16

Har funderat på det ett tag, att skaffa mig en ny blogg. Skulle kunna kalla det nystart på något sätt. Kände att jag måste känna efter lite innan jag bestämmer mig helt och då är det väl lika bra att testa eller hur? Ja, jag vet att det inte är något...

Av Elin - 23 oktober 2009 23:24

Galet seg dag det var på jobbet idag, det hände nästan ingenting alls. Fick en komplimang av en gäst som jag förmodligen hade tagit på mer allvar om han inte i samma veva beställde sin fjärde flaska vin på bara någon timme. Jaja, det är sånt man får ...

Av Elin - 22 oktober 2009 00:58

Det sägs ju att "hemma är där hjärtat är". Vilket för mig skulle betyda att jag inte har mitt hemma här längre. Eller kanske lite mindre brutalt; att jag har fått ett hemma till. Jag tror faktiskt jag gillar den förklaringen bättre om jag ska vara he...

Av Elin - 17 oktober 2009 16:43

Det har inte blivit mycket bloggat på sista tiden. Egentligen vet jag inte varför, men har inte haft så mycket att skriva om antagligen. Är fortfarande i U-town hos min karl, blir här till på onsdag. Har nästan hunnit vänja mig vid att vara här hela ...

Av Elin - 10 oktober 2009 15:25

Har varit här i u-town hos min Certain Someone sen tisdags kväll och allt känns underbart. Saker och ting klaffar liksom på ett sätt jag inte riktigt trott var möjligt, iallafall inte för mig. Och jag klagar verkligen inte :)   Igår var vi och ko...

Ovido - Quiz & Flashcards