Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Elin - 1 maj 2009 22:25

Dagen började bra. Solen sken och jag hade en ledig dag. Var en liten smula bakis, men den gick över riktigt fort otroligt nog. Efter att Han hade gått hem gick jag och min rumskamrat på en promenad. Stannade och köpte lite färdkost och satte oss på en parkbänk för att njuta av den enkla måltiden (alltså mackan). Det var nästan så att vi inte ville röra på oss därifrån, riktigt skönt var det i solen där på bänken. Men efter många om och men tog vi oss därifrån. Vi skulle gå till småbrudarnas andra hem och låna en Wii balance-board och spelet Wii Fit. Gjorde dock misstaget att använda ett par skor jag inte hunnit gå in ännu, så givetvis fick jag skavsår. Hoppas dom är bättre tills imorgon när jag ska jobba, annars blir det besvärligt. Köpte säsongens första glass på vägen tillbaka, riktigt gott. Testade balance-boarden en stund när vi kommit hem och sen var det dags att styra upp dagens middag. Grillat ute på gården blev det. Min Pina-Colada kompis kom och joinade oss och han hade med sig något som kallas Poi. Riktigt roliga saker det där. Det är två snören med en liten boll längst ut på ena änden, som man sen snurrar och har sig med runt sig själv på olika sätt. Galet roligt. Ska nog skaffa mig ett set själv vid tillfälle. Här är en video från en kille som har övat betydligt mer än jag på poi; http://www.youtube.com/watch?v=2IjdnMvBW_A


Pratade med min käre bror på telefon igår, frågade om han hade lust att ta en roadtrip med hojen och komma och hälsa på i samband med min födelsedag nu i maj. Han skulle fundera på saken och kolla om han hade möjlighet. Det skulle vara SÅ kul om han kunde komma, träffar ju inte min kära bror (eller någon annan i familjen för den delen) så ofta så dom tillfällen som ges är guld värda! Håller tummarna att han kan komma! Dessutom skulle det vara extra roligt eftersom att han fyller år bara 4 dagar före mig och jag har inte firat någon av familjens födelsedagar på 4 år nu. Det är verkligen inte samma sak att skicka ett kort med posten som att kunna överräcka en present personligen, vad det än vara må.


Min telefon har gått riktigt varm idag för övrigt, har nästan känt mig en smula populär bara därför :P Tänk vad lite som behövs för att man ska få en liten boost på självförtroendet.. :)

Av Elin - 1 maj 2009 11:18

Min chef ringde mig runt 12-tiden igår och sa att jag kunde vara ledig, solen sken ute så jag klagade inte. Pratade med min Pina-Colada kompis på msn och vi kom fram till att vi skulle gå och joina studenterna på en gräsmatta utanför ett studentboende-område. Sagt och gjort, en sväng förbi glasbanken och subway så var vi redo. Hamnade dock uppe på campus istället för att spela en match brännboll, det var lite kul. Lite senare bar det iväg till den tidigare planerade gräsmattan där fler och fler människor samlades, så som det ska vara med andra ord. Den gräsmattan brukar alltid vara helt sliten och mest jord/lera när vårterminen är slut, är det fint väder är det alltid en massa folk som sitter där ute och roar sig med diverse saker. Trevligt är det dock alltid! Gick till affären och inhandlade lite grillbart; kött och haloumiost. Och så potatissallad förstås. GOTT! Säsongens första grillning för min del, mycket efterlängtat!


Hamnade ute på krogen lite senare under kvällen, första människan jag ser där inne var Han. Riktigt oväntat faktiskt. Visste inte riktigt om jag skulle gå fram först, men sen tänkte jag att det hade ju varit löjligt att inte göra det så gick och sa hej. Pratade lite och sen fortsatte jag hänga med mina kompisar. Stötte på Honom igen lite senare och pratade lite mer, men då tappade jag i samma veva bort mina vänner, så det blev så att vi fortsatte att hänga och snacka resten av kvällen. Riktigt trevligt, som det alltid har varit. Sen blev det så att Han sov över här också, så vi pratade ett bra tag till innan vi somnade och även när vi vaknade idag på morgonen, också trevligt.


Det var en mycket trevlig dag/kväll, en av de bästa på länge. Trevligt folk och bra väder är en mycket bra kombination har jag märkt.

Idag är det också riktigt fint väder ute, så ska nog spendera någon timma utomhus, men ska nog få i mig något ätbart först.

Ovido - Quiz & Flashcards