Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Elin - 4 maj 2009 23:39

Frukostpasset idag igen. Hade svårt att ta mig upp idag. Igen. Jag är egentligen inte speciellt morgontrött, när jag väl tagit mig ur sängen, men det är där kruxet sitter. Det är som att jag sitter fast i täcket på något sätt. Hursomhaver, hade hunnit nästan halvvägs till jobbet i morse när jag hör någon ropa mitt namn. Blev ganska förvånad eftersom att klockan var runt 6-tiden på morgonen. Det var min vän betongbarnet, det vill säga en kille jag pluggade tillsammans med som kommer från göteborg. På något konstigt vänster blev det så att han började kalla mig för bonnbarnet för flera år sen eftersom att jag är lantis och i samma veva började jag kalla honom för betongbarn. Han jobbar som nattportier på ett hotell här i stan som ligger mellan "mitt" hotell och där jag bor och i morse såg han när jag gick förbi tydligen, jag antar att han inte hade gått av sitt skift ännu.


Hade bara 3 gäster till frukost, så den var snabbt avklarad idag. Ganska skönt, men det blev desto mer dödtid på grund av det. Hittade dock en hel massa täcken som var oklädda i ena linneskåpet så fick lite att göra med det. Att klä flera täcken i påslakan på rad är sjukt bra axelträning för övrigt. Efter jobbet lyckades jag hålla mig vaken i ungefär 2 timmar innan jag däckade på sängen. Vaknade 5 i 5 och hade bestämt träff med en gammal klasskompis kl 5 på ett fik. STRESS! Lyckligtvis var det inte så långt att gå. Vi surrade bort ett par timmar, det var riktigt trevligt. Men det är det ju alltid att återse vänner man inte träffat på länge. Väl hemma slappade jag en stund för att sen komma på att jag var hungrig. Grävde fram en köttbit ur frysen och slängde in den i ugnen. Min rumskompis klagade inte :P Men mycket vitlök blev det, tur att ingen av oss skulle på dejt eller nått liknande ikväll :P

Ovido - Quiz & Flashcards