Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Elin - 7 maj 2009 22:25

Kom att tänka på att för den som läser mina inlägg här på bloggen kan jag verka som värsta schitzofrena personen. Det är jag inte. Men jag ska heller inte påstå att jag är helt stabil just nu. Vissa dagar är bra och vissa är det inte. För det mesta försöker jag att hålla humöret uppe och vara glad. Jag vill inte att det negativa ska få grepp om mig igen, det förstörde så mycket sist. Men ibland orkar jag inte vara glad. Som sagt, vissa dagar är värre än andra. Det var en stor besvikelse som hände där för ett tag sen. Jag trodde faktiskt att det inte skulle göra något att jag sänkte min gard, jag trodde att det var något mer. Eller åtminstone kunde bli, att det var värt att satsa på. Hade hur många argument som helst som sa att det var värt att satsa på, men tydligen var de inte nog. Jag skulle ha hållit tyst, jag skulle inte ha berättat om mina tankar, eller rättare sagt vars dom fanns nerskrivna. Trodde inte att något som verkade så bra skulle kunna rinna ut i sanden så lätt. Antar att jag hade fel. Hoppas att jag har lärt mig av mina misstag  den här gången.

Av Elin - 7 maj 2009 17:00

Tack för att du finns och är så underbar vännen! Utan dig skulle min värld vara en MYCKET mörkare plats.


Har mått lite upp och ner senaste dagarna. Var faktiskt nära på att bryta ihop här på jobbet för en stund sen, gjorde dock mitt bästa för att låta bli. Bryta ihop på jobbet är INTE ett alternativ, här får man inte ens ha en dålig dag, åtminstone inte om det syns/hörs. Tur att jag alltid kan skylla på linserna om jag måste blinka mycket. Så ringer Skrutt som en räddande ängel och jag kunde ventilera mig ordentligt till henne istället. Det känns mycket bättre nu. Tänk vad mycket det kan göra att prata ut hos någon som man litar på totalt och som känner en utan och innan.

Av Elin - 7 maj 2009 01:00

Har precis avslutat en session med Wii Fit och Wii Balanceboard tillsammans med min rumskompis och min Pina-Coladavän. Det är riktigt roligt och stundtals riktigt jobbigt! Ett gäng små spel som hjälper en att förbättra balansen, bränna kalorier, stärka musklerna, yogaövningar och lite sånt. Vi turades om att spela, men vi höll på i närmare 3 timmar. Tiden bara flög iväg. Har tänkt försöka spela lite varje dag, så kanske jag tillslut kommer igång att träna på riktigt. Just nu är ju konditionen likamed noll iallafall. Hade jag haft ett gymkort att betala varje månad hade jag använt det, men nu när antalet timmar på jobbet varierar så mycket vågar jag inte riktigt binda upp mig på något abonnemang, även om jag väldigt gärna skulle vilja simma regelbundet. Hade varit betydligt enklare om det inte var för den där bindningstiden.


Bjöd in min Pina-Coladavän på middag idag. Min rumskompis drog iväg och spelade beachvolley och jag kände inte för att äta ensam. Det är sjukt vad fort man vänjer sig vid att ha sällskap till middagen, förut hade jag inget emot att äta ensam, men nu efter ett drygt halvår av komboskap är det helt anorlunda. Usch, vad trist det kommer att bli om jag någonsin kommer att bo ensam igen.


Skrutt ringde medans jag höll på att laga mat idag. Samtalet blev väldigt produktivt, typ. Vi skrattade en hel del iallafall. Hon och jag har sedan länge bestämt att vi ska bo på samma ålderdomshem när vi blir gamla, sitta och snacka skit om allt och inget samtidigt som man blir uppassad. Vårt samtal idag kom in på att vi skulle besöka vår favoritkrog med våra rullatorer när vi är 80 och tvinga ägarna att installera hiss så att vi kan ta oss ner till dansgolvet. Ungefär den nivån var det vi höll idag när vi pratade, men som att det var behöveligt! Vi har inte pratat så på länge! Kanske till och med en hel vecka. Inte ok! Skrutt är dock ursäktad för att hon verkar så glad nuförtiden av en viss anledning, så då kan jag ju inte vara annat än glad jag också för hennes skull :) Dock ligger jag sämre till på ursäktad-nivån. Inte bra alls! Skärpning på mig!

Ovido - Quiz & Flashcards