Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Elin - 9 maj 2009 17:27

Kan ju säga att det försöket totalfloppade i natt. Eller rättare sagt i morse. Fastnade i ett samtal på msn med en kompis i england, pratade tills kl 5 i  morse. Sov dock inte överdrivet länge, började snooza runt 11. Runt 12-tiden ringer min chef och säger att jag inte behöver vara på hotellet föräns 15-16 tiden. Skönt, då behövde jag inte stressa för att göra mig iordning och vakna ordentligt. Min kombo och småtjejerna skulle iväg på picknick idag med ett gäng andra barnfamiljer. Sen kom de hit med medtagen mat från Sibylla. Tack för det säger jag, hade varit rätt oorganiserad idag och inte fixat någon matlåda. Hade inte alls varit bra om jag inte fått någon mat i mig på hela dagen, brukar bli en smula "lättredad" då om man så säger.


De enda ankommande gästerna för kvällen har redan kommit så jag ska gå och bädda några sängar och förbereda morgondagens frukost, så får vi se hur länge jag behöver vara här sen. Inte till kl 22 hoppas jag i allafall.

Av Elin - 9 maj 2009 00:10

"Somestimes what seems like surrender isn't surrender at all. It's about what's going on in our hearts. About seeing clearly the way life is and accepting it and being true to it, whatever the pain, because the pain of not being true to it is far, far greater." - Tom Booker ur filmen The Horse Whisperer.


Sitter och kollar på en av mina favoritfilmer. The Horse Whisperer. Nuförtiden har jag fått för mig att kolla upp citat från filmer och serier som jag tycker om på imdb.com. Hittade ovan nämnda citat där för en stund sedan. På något sätt passar det in just nu. Man kan välja att blunda för saker, men i slutändan ser man ändå sanningen på ett eller annat sätt. Har också kommit fram till att det liv som levs i den här filmen är min ultimata drömidyll. Hårt arbete som aldrig tar slut, javisst. Men vilken frihet samtidigt! Skulle byta det mot stadslivet vilken dag som helst. Måste verkligen se till att komma bort från stan någon gång snart. Vill se natur, andas frisk luft, gå barfota i gräset, ta en ridtur i skogen en solig sommardag, simma tvärs över en sjö, sova på en bergstopp tillsammans med goda vänner, grilla över öppen eld och sen sitta och titta in i lågorna hela kvällen. Ibland saknar jag verkligen mitt gamla liv, och framförallt mitt gamla kompisgäng. Vi gjorde ju faktiskt sånna saker som jag nyss räknade upp. Kommer speciellt ihåg en gång när vi drog ut till en stuga vid en sjö i en skog någon mil hemifrån, det gick inte ens en väg fram dit, sista biten fick vi åka båt. Underbart är det bästa ord jag kan komma på som beskriver den vistelsen. Underbart.

Ovido - Quiz & Flashcards