Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Elin - 20 maj 2009 23:56

Min Pina-Coladavän hade hittat lite lektioner för poi på youtube, så vi testade lite sånt idag. Lärde oss en ny "move"! :) Riktigt roligt det där, ser fram emot när jag har mina egna.


Studentbal stod på schemat för jobbet idag. Hade fått höra av mina arbetskamrater att det var roligt att jobba bal, så jag hade bestämt mig för att "nollställa" mina skeptiska tankar som jag dragit på mig senaste gången jag jobbade på en studentbal. Det skulle jag inte ha gjort, kan jag säga. Visst, det var lite kul där till en början, men alltför snabbt blev större delen av de blivande studenterna rejält packade. Viss dryck ingick i middagspaketet som de köpt, men mer än en försökte lura sig till mer "gratis" alkohol. Att de sprang runt som om de hade myror innanför kläderna gjorde det inte lättare att hålla reda på vem som fått påfyllning och inte. Vad hände med etiketten? Är det ingen som vet att man inte ska lämna bordet förräns hela middagen har blivit serverad när det kommer till finare middagar? Visst, det blir "kris" ibland, men när serveringspersonalen håller på att servera dryck till förrätten och man har blivit ombedd att sitta på sin plats under servering av den enkla anledningen att många hade specialkost samt att alla inte fick dricka alkohol, kan man inte göra det då? Hur svårt kan det vara? En annan tanke som slår mig är; betedde jag mig likadant i början av min "karriär"? Skrämmande tanke. Jag gick aldrig på min studentbal, jag åkte till England en vecka istället (och hade en av de bästa veckorna i mitt liv), på något sätt kändes det mer värdefullt än att klä upp sig för att spendera en kväll på stället jag jobbade extra på och äta mat som jag ätit åtminstone 20 gånger tidigare. Jag ångrar inte mitt beslut en sekund, hade jag inte gjort den hade jag ju aldrig träffat JFK (nej, jag syftar inte på Kennedy). Kan inte påstå att vårt förhållande alltid har varit det bästa, men han betyder som tidigare nämnt mycket för mig, det kommer han alltid att göra. Hursomhaver, de blivande studenterna var på riktigt gott humör, men svinade som bara den. Flertalet gånger under kvällen har jag önskat att jag inte hade lovat att jobba på balen på fredag. Men har man lovat så har man. Det har inte riktigt varit min dag idag heller, har tappat saker och råkade även välta en trave stolar över min fot under kvällen, det gjorde ont. Imorgon har jag en ledig dag, ska börja fixa lite inför helgen och så, men först ska jag sova LÄNGE.

Av Elin - 20 maj 2009 00:31

Hade en sjukt trevlig dröm i morse. Det var sommar och varmt, solen sken och jag var påväg ut någonstans. Utanför huset ser jag en av mina tyska vänner, som kommit för att överraska mig. Blev hur glad som helst. En liten stund senare dyker den andra tysken också upp, ännu bättre. Och sen ringer väckarklockan. Typiskt. Varför har man alltid dom bästa drömmarna dagar när man har en tid att passa och måste kliva upp? Varför kan dom inte komma dagar som man är ledig och tekniskt sett kan stanna i sängen hela dagen? Då kan man ju fortsätta drömma om det trevliga tills man drömt färdigt. Ganska typiskt.


En kompis från England som jag inte pratat med på ett bra tag ringde mig idag, bara för att säga hej. Det var riktigt roligt, måste verkligen se till att ta mig ner dit snart igen, så många där som jag vill träffa igen!

Tog det lugnt under dagen fram tills att det var dags att bege sig till extraknäcket. En företagsmiddag för 220 personer med öppen bar stod på schemat. Var förberedd på det värsta, mer eller mindre. Arrangörerna hade verkligen inte snålat på festen. Fördrink, trerätters middag, vin till förrätten, två glas vin till varmrätten samt ett dyrt dessertvin till efterrätten. Till det kaffe och avec, innan baren öppnade där de kunde plocka ut vad de ville resten av kvällen. Dansbandsunderhållning efter middagen och framträdande av komikern Jan Bylund flera gånger under middagen. Just det, alla damer på middagen fick SNÖ-smycken i present. För att inte tala om bordsplacerings korten och det förtryckta programmet. Proffsigt och snyggt, men jag undrar verkligen vad deras slutnota hamnar på. Jag slutade strax före midnatt, ganska skönt att inte behöva stanna till stängning. Jag är verkligen inte van vid att jobba restaurang längre. Jag vet fortfarande hur man gör och så, men det känns betydligt mer i kroppen. Inte minst har mina armar blivit betydligt svagare sedan jag slutade servera regelbundet. Imorgon är det dock dags igen, studentbal den här gången. Hoppas de blivande studenterna imorgon beter sig bättre än de som gick på den senaste balen jag jobbade på. Nu tror jag att jag ska placera mig i horisontellt läge med några avsnitt av SATC innan jag ska sova. Ska bara försöka få min kombo isäng först, han ligger och snarkar på soffan i en ganska oergonomisk ställning.

Ovido - Quiz & Flashcards