Direktlänk till inlägg 31 maj 2009

Gårdagen

Av Elin - 31 maj 2009 12:53

Strålande sol hela dagen igår. Varmaste dagen hittills i år tror jag bestämt. Jobbade frukost så missade en hel del soltimmar, men vad gör man? Mötte upp min Pina-coladavän och Tvåan för att köpa glass efter att jag slutat och sen bar det av ner till badhusparken för att träffa min kombo och några till. Hängde där en stund innan det var dags för att fixa inför kvällens grillande. Hann dock med lite Poi innan det var dags att göra sig iordning.


Södra G's gräsmatta var målet och vi tog oss dit hela gänget. Hyffsat snart upptäckte vi att vi hade problem. Ingen i gänget bodde där just då och dom vi känner som bor där har åkt från stan av diverse anledningar. Vi behövde en toalett. Ett annat gäng satt en bit bort på gräset så gick dit och frågade snällt om någon bodde där. En mörkhårig grabb frågade vad det gällde och när det kom fram att det rörde sig om en mindre kris sträckte han fram sina nycklar. Ännu en gång har mitt hopp om mänskligheten förstärkts. Vi fick låna hans toalett under resten av kvällen, rikigt snällt tycker jag :)


Maten var god, grillad fransyska, potatissallad och haloumiost. Need I say more? Min gamla chef kom och joinade oss och lite senare även Han. Det var en riktigt trevlig kväll. När det började bli dags för krogen var jag inte speciellt sugen på att gå ut och folk började snacka om hemmafest istället. Det slutade med att vi gick hem till oss istället. Hade som tidigare nämnt trasslat till det för mig senaste dagarna, igår trasslade jag upp det hela, men till ett högt pris. Jag var tvungen att såra någon, och jag avskyr verkligen att såra folk. Men jag kände att jag var tvungen att vara ärlig i frågan och hade jag inte varit det hade jag nog vållat mer skada än något annat framöver, både för mig själv och han jag var tvungen att såra. Han gick ganska fort efter det och nu för en stund sen fick jag höra av min Pina-Coladavän att han hade varit ledsen. Tydligen hade han hoppats på något jag inte kunde ge honom. Hua.


Han stannade kvar och vi satt och pratade till sent. Tillslut bestämde vi att Han skulle sova över och ta en buss hem idag istället. Det är verkligen så skönt att sova tillsammans med någon utan att det behöver hända något annat, Han har blivit en Kuddkompis, med andra ord.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 oktober 2009 15:16

Har funderat på det ett tag, att skaffa mig en ny blogg. Skulle kunna kalla det nystart på något sätt. Kände att jag måste känna efter lite innan jag bestämmer mig helt och då är det väl lika bra att testa eller hur? Ja, jag vet att det inte är något...

Av Elin - 23 oktober 2009 23:24

Galet seg dag det var på jobbet idag, det hände nästan ingenting alls. Fick en komplimang av en gäst som jag förmodligen hade tagit på mer allvar om han inte i samma veva beställde sin fjärde flaska vin på bara någon timme. Jaja, det är sånt man får ...

Av Elin - 22 oktober 2009 00:58

Det sägs ju att "hemma är där hjärtat är". Vilket för mig skulle betyda att jag inte har mitt hemma här längre. Eller kanske lite mindre brutalt; att jag har fått ett hemma till. Jag tror faktiskt jag gillar den förklaringen bättre om jag ska vara he...

Av Elin - 17 oktober 2009 16:43

Det har inte blivit mycket bloggat på sista tiden. Egentligen vet jag inte varför, men har inte haft så mycket att skriva om antagligen. Är fortfarande i U-town hos min karl, blir här till på onsdag. Har nästan hunnit vänja mig vid att vara här hela ...

Av Elin - 10 oktober 2009 15:25

Har varit här i u-town hos min Certain Someone sen tisdags kväll och allt känns underbart. Saker och ting klaffar liksom på ett sätt jag inte riktigt trott var möjligt, iallafall inte för mig. Och jag klagar verkligen inte :)   Igår var vi och ko...

Ovido - Quiz & Flashcards