Alla inlägg under juni 2009

Av Elin - 12 juni 2009 18:12

..jobbar dagens ögongodis. SHIT vad fin han var! Jag tror bestämt att jag rodnade lite. Hänge på min kombo när han skulle leverera diverse flytande gods till sin kompis som jobbar där, hade först tänkt gå hem direkt, men följde med iallafall. Och som att jag är glad att jag gjorde det (jag måste nog köpa en cykel där). Kommer leva på det en bra stund ikväll. Mm mm mm, tihi :)


Nu är det dags för pizza och sen blir det fest hos Frisörskan och hennes nya kombo!

Av Elin - 12 juni 2009 07:45

Jobbdag igår igen, frukostpasset stod på schemat. Det gick bra, inte alltför många gäster till frukosten, skönt. Pysslade på med allt möjligt fram tills det var dags att avsluta för dagen. Gick och mötte upp Diva på Subway, hade längtat efter en sån macka hela dagen nästan. Det blev en kort tur på stan innan jag gick hem och placerade mig i soffan med ett paket kakor och ett stort glas mjölk, gott. Helt plötsligt ringer Basketspelaren och vi surrade på i telefon en bra stund om allt möjligt. Bestämde att vi skulle kolla på film och käka lite senare. Hade ett gäng paltar i frysen så tyckte att han skulle få testa på det, stockholmare som han är. Jag blev faktiskt imponerad när han åt 3 stycken! Inte illa för att vara första gången. Dock är han ju större än dom flesta så det krävs väl en hel del för att han ska bli mätt antar jag. Kikade på film efter maten, Coach Carter och Step up. Man kan nästan säga att det blev Channing Tatum tema på det hela, men jag klagar inte, ögongodis säger man ju inte nej till direkt, sen att det är två riktigt bra filmer gör ju inte saken sämre heller :)


Idag var det att kliva upp med tuppen, tvättstugan bokad men som att jag var trött. När väckaren ringde trodde jag att det var brandlarmet som jag plockat ner och lagt på sängbordet för att jag skulle vakna. Insåg senare att jag drömde och att det var den gamla mobiltelefonen som jag begagnar som väckare som sjöng för fulla muggar. Hua. Konstigt vad man kan få för sig när man inte riktigt vill vakna. Var sjukt trött dels sen gårdagen när jag bara fick några timmars sömn innan det var dags att jobba på grund av mina "underbara" grannar som hade fest och skrek hur mycket som helst mitt i natten, och dels för att det blev alldeles för sent igår. Det kommer bli intressant ikväll att se hur mycket jag orkar med på Frisörskans inflyttningsfest, tror jag måste se till att ta en taktvila innan det är dags, om jag hinner.

Av Elin - 11 juni 2009 17:16

..till en av de absolut bästa kvällarna i hela mitt liv. 31/10-08 Annexet i Stockholm, det är dags för konsert med Simple Plan. Nedan följer en av mina absoluta favoritlåtar som de har gjort, tyvärr spelade dom inte den under konserten, men hey, man kan inte få allt. Konserten var fortfarande grym och jag var helt euforisk när vi gick därifrån, underbart, underbart, underbart! :)


Tell me what's wrong with society

When everywhere I look, I see

Young girls dying to be on TV

 They won't stop till they've reached their dreams


Diet pills, surgery

Photoshopped pictures in magazines

Telling them how they should be

It doesn't make sense to me


Is everybody going crazy?

Is anybody gonna save me?

Can anybody tell me what's going on?

Tell me what's going on?

If you open your eyes

You'll see that something is wrong


I guess things are not how they used to be

There's no more normal families

Parents act like enemies

Making kids feel like it's World War III


No one cares, no one's there

I guess we're all just to damn busy

And money's our first priority

It doesn't make sense to me


Is everybody going crazy?

Is anybody gonna save me?

Can anybody tell me what's going on?

Tell me what's going on?

If you open your eyes

You'll see that something is wrong


Is everybody going crazy?

Is everybody going crazy?


Tell me what's wrong with society

When everywhere I look I see

Rich guys driving bug SUVs

While kids are starving in the streets


No one cares

No one likes to share

I guess life's unfair


Is everybody going crazy?

Is anybody gonna save me?

Can anybody tell me what's going on?

Tell me what's going on?

If you open your eyes

You'll see that something is wrong


Is everybody going crazy?

Can anybody tell me what's going on?

Tell me what's going on?

If you open your eyes

You'll see that something is wrong


Länken till musikvideon: http://www.youtube.com/watch?v=eiv0D-vD28U

(nej, jag har inte lärt mig hur man lyckas lägga in videon i själva inlägget ännu).


Tycker att den här låten är mycket tänkvärd, speciellt med tanke på hur samhället ser ut idag med människor som mår psykiskt dåligt överallt. Hur ska det någonsin kunna bli bättre om folk inte öppnar ögonen och börjar bry sig om varandra? Vars har medkänslan och omtanken om sina medmänniskor tagit vägen? Det behöver inte vara mycket, om man tänker efter, jag menar, hur glad blir man inte bara för ett leende från någon annan? Ett uppskattande ord eller en kram? Eller som de tre personer som jag nämnt tidigare här i bloggen, främlingar som utan egen vinning har hjälpt mig eller erbjudit sig att hjälpa till så gott de kan. Det är människor och handlingar som dom som kan rädda någons dag, och det i sig kan vara ovärderligt, även om det kan verka litet och obetydligt just då.

Av Elin - 10 juni 2009 22:47

Har äntligen fått upp taklampan som min Pina-Coladavän handlade åt mig på IKEA för någon vecka sen. Hade tänkt vara händig och sätta upp den helt själv, jag menar, SÅ svårt kan det ju inte vara att sätta fast en ny kabel och hänga upp lampan i taket. Men tydligen. Jag fick fast kabeln och lyckades hänga upp den i taket, men lyste den? NEJ! Usch vad irriterad jag blev. Inte vart det bättre när min kombo kommer hem och fixar biffen i ett nafs. Nog för att jag är tacksam att han kunde fixa det och att det inte var fel på lampan eller nåt sånt, men det fick mig att känna mig lite... jag vet inte.. dålig? Dock lyckades jag ju fixa nya kablar till mina fönsterlampor för nåt år sen, så det kanske inte är helt hopplöst iallafall nu när jag tänker efter. Men ändå. Här lever jag efter en önskan att vara oberoende (åtminstone tills jag är less på att vara det) och klara allt jag tar mig för på egen hand, men så måste jag ändå be om hjälp för en sån simpel sak. Bara lite irriterande ibland.


Annars har dagen varit riktigt lugn. Har slappat på soffan större delen av dagen sen jag kom hem från turen på stan med Diva, kollat lite på tv och allmänt tagit det lugnt. Ibland är det skönt att vara ensam, men bara ibland.



Av Elin - 10 juni 2009 17:22

Kom precis hem från en liten tur på stan med Diva. Shoppade lite, men inte alls mycket och allt var billigt. Efter två månaders leverne på under existensminimum (till och med under csn-nivå) var det oerhört skönt att handla något. Det kändes som att jag levde upp på nytt. Tror aldrig det har varit så skönt att få skatteåterbäring någonsin. Nej, jag är ingen shopoholic, och jag vet att det här inlägget får mig att låta riktigt materialistisk, att "köpa saker gör mig lycklig", men så är det verkligen inte. Det är själva känslan att kunna göra/handla något utan att behöva oroa mig för om jag ska kunna köpa mat resten av månaden som var upplyftande. Sen att jag hittade en ny top att ha på någon av de planerade festerna i helgen gör ju inte saken sämre, eller hur? :)

Av Elin - 9 juni 2009 23:18

Dagen började i fnissläge för mig, bättre start kan jag inte tänka mig. Underbart att skratta, idag var det över en konversation på msn, kanske blir det irl någon gång snart, den som lever får se. 


Hade ledigt från jobbet idag så hade lovat att passa småbrudarna åt min kombo. Han hade nå möte och ett överraskningsparty för en kollega och deras mamma skulle jobba. Mötte upp dem 14.30 och så gick vi ner till parken en sväng. Hängde där ett tag, gungade, åkte mini-karusell, kastade småsten och pinnar i sjön och lite sånt. Hade riktigt skoj faktiskt, har sagt det förr och säger det igen, "lite roar små" är smittsamt. Gick hem för att göra middag medans småtjejjerna härjade vidare här hemma. Alltid lika spännande att få dem att äta det som serveras, men det gick rätt bra idag ändå. Blev kladdkaka till efterrätt som min kombo hade bakat. Gott. När det var dags att sova blev det lite mer diskussioner, den yngsta ville verkligen inte slappna av och ligga still. Dock somnade hon på tre röda när hon väl gjorde det. Önskar jag kunde somna så snabbt någon gång.


Det har varit en riktigt rolig dag, har varit barnvakt åt småbrudarna förut, men aldrig såhär länge som idag. Tror jag kommer att sova gott när jag väl lägger mig, det har inte varit som en vanlig ledig dag! :)

Av Elin - 8 juni 2009 23:17

Vad kan man säga om den här dagen då? Hade en mindre trevlig dröm innan jag vaknade i morse, kan inte kalla den mardröm, men den var inte trevlig helt enkelt. Var för första gången på mycket länge glad att väckarklockan ringde och den här gången försökte jag knappt somna om, även om jag hade kunnat. Ville inte riskera att hamna i samma dröm igen, vem vet hur det hade kunnat spåra ur. Hua.


Loggade på msn och pratade lite med Diva. Han övertalade mig att få bjuda mig på lunch eftersom att jag inte hade råd att äta ute själv. Vi bestämde dock att nästa gång är det min tur att bjuda. Vi gick till en thai-restaurang som har lunchbuffé på dagarna, riktigt gott. Vi går nästan alltid dit när vi ska äta lunch någonstans, jag och Diva. Dom har dock dom minsta te-kopparna någonsin, det är ett litet minus, men maten är god iallafall.


Efter maten gick vi en sväng på stan och sen var det dags för mig att börja jobba. En tjej jag jobbade städ med där förra sommaren ska börja lära sig receptionen nu och hon kom och "hängde" med mig en stund idag. Kändes som att jag proppade in information i hennes huvud, men det är mycket i början. Tusen småsaker som sedan kommer att fastna naturligt och bli betydligt färre och lite större saker istället. Iallafall var det så jag kände det när jag gick på inlärning där. Det var trevligt med sällskap en stund i allafall, även om hon inte kunde stanna så länge. Annars hände det inget sådär jättespeciellt på jobbet ikväll, förutom att ett sällskap inte fick plats med sin bil i garaget trots att dom bokat plats, igen. Är så less, undrar när det ska hända något där, chefen är ju den som måste ta tag i det och han har fått flertalet förslag från alla möjliga håll men ändå händer det inget. Jag tror att vi har pratat om det varenda personalmöte vi haft sen jag började jobba där för mer än ett år sen också, men det har fortfarande inte hänt något. Jag blir så less.


Pratade med Skrutt på vägen hem, har inte pratat med henne de senaste dagarna bara för att jag visste att hennes grabb skulle åka hem idag och de inte kommer att ses på ett tag. Balansen i mitt liv har de senaste dagarna varit lite skev på grund av det, men nu är det bra igen. Tack förresten för kommentaren du lämnade på mitt "förvirring deluxe" inlägg vännen. Det känns betryggande, har läst den flera gånger om faktiskt. Jag hoppas du vet att jag gör detsamma för dig om det skulle behövas.


Dagens Yeah: Trevlig lunch med Diva och samtalet med Skrutt förstås!

Dagens Njea: Det har varit en "grå-massa" dag, en sån där dag som nästan känns bortkastad, med undantag för det som nämns under dagens yeah.

Av Elin - 7 juni 2009 22:24

Har en massa ställen jag vill åka till i sommar. Hem förstås, måste dit åtminstone några dagar. Har lovat att åka till tyskland och hälsa på, så det måste jag också göra. Sen vill jag gärna ta mig ner till diverse ställen i södra delen av vårt avlånga land. Min syster kommer och hälsar på i augusti, det ser jag fram emot oerhört. Vet bara inte hur och när jag ska hinna med allt. Till saken hör ju att jag inte har någon semester direkt utan att jag jobbar mer eller mindre konstant hela sommaren. Gah, så mycket jag vill, men inte alls lika mycket möjligheter. Det kommer att bli intressant hur jag ska lösa det hela.


Dagen som varit.. jobb stod på schemat. Kom dit och allt verkade vara frid och fröjd. Fick dock en överraskning när jag läste i vår "lilla svarta bok" där vi skriver information till varandra i personalen som kan vara bra att veta. Min kollega som jag delar helgen med hade klagat på en del saker som hon och jag tydligen var oense om sen igår. Jag hade trott att allt var lugnt när hon inte sa något innan hon gick, men icket. Visst att hon skriver i boken om det är något hon tycker borde varit anorlunda, men varför kan hon inte säga det till mig direkt också? På så sätt kan vi ju lösa det på en gång istället för att gå och vara irriterade på varandra hur länge som helst. Det blir ju så dålig arbetsstämning då tycker jag.


Fick förresten ett nytt smeknamn idag, på Fotbollskillens blogg; Pytte. Antar att han "snodde" det från min bloggadress, men det gör inget, jag tyckte om det, tack tack :)


Dagens Yeah: Gäster som ringer tillbaka till hotellet enkom för att säga att de var mycket nöjda med servicen och hotellet! Ego-boost jatack!

Dagens Njea: "Infekterad" arbetsstämning.

Ovido - Quiz & Flashcards