Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Elin - 3 mars 2009 20:55

Ledig dag idag. Skönt. Solsken och inte ett moln på himlen, ännu skönare. Låg och drog mig länge och väl innan det bar ut på stan för att lämna in lite bilder till framkallning. 37 stycken nya bilder till bildväggen blev det. Fick flytta om en del av de gamla bilderna för att alla skulle rymmas, men det blev riktigt bra tillslut om jag får säga det själv :)

Mötte upp med en kompis på stan också, gick en sväng på H&M och sen gick vi för att hämta ut ett paket som hon hade fått på en mataffär. Dom sålde varmkorv med bröd för 5kr där så hon var snäll och bjöd mig på en. Gott :)


Min rumskompis barn är här ikväll. Dom har gått och lagt sig för inte så länge sen. Läste en saga för dem tidigare ikväll, tror det var första gången som jag läste en sån för någon. Det var faktiskt ganska roligt. Sen att jag är en sucker för gamla folksagor är bara en bonus tycker jag ;)

Tycker verklien mer och mer om dom där två små flickorna. Nog för att jag smälte första gången jag träffade dom, men nu är det anorlunda på något sätt. Djupare kanske man kan kalla det. Sen ger dom mig rätt bra övning inför den dagen jag själv får barn, om den någonsin kommer vill säga.

En tanke som har slagit mig senaste tiden är att de flesta runt omkring mig har barn, har/ska gifta sig/bli sambo och köpt hus eller liknande. Det var som att jag gick emot strömmen förra sommaren och gjorde tvärt emot vad de flesta andra gjorde. Dock ångrar jag inte mitt beslut, man kan ju inte låtsas vara kär i någon bara för att, eller hur? Det gör ju ingen lycklig i slutändan.


Imorgon blir det att jobba frukost och så fyller rumskompisens yngsta 3 år. På torsdag blir det kalas och jag har just anmält mig frivillig till att göra tårtan. Blir en variant av den som min mamma brukade göra till våra kalas när jag och mina syskon var små. Hoppas att den blir bra!

Ovido - Quiz & Flashcards