Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Elin - 25 mars 2009 18:08

Skulle egentligen varit ledig idag, men det bokades på rätt mycket på hotellet igår så fick rycka in och städa lite idag. Hade dock bokat "dejt" med en gammal klasskompis som kommit upp till Östersund över helgen. En tur på stan är ju obligatorisk sånna gånger. Blev även bjuden till en gemensam kompis på våffellunch. Riktigt gott. Efter det tog vi oss igenom Östersunds affärer på några timmar och fyndade litegrann. Största fyndet jag gjorde var nog en STOR bok om geologi. Tung var den också. Men men, tycker sånt är intressant och boksamlare som jag verkar vara kunde jag inte låta bli att köpa den när jag såg den.  Eftersom att vi gått igenom de flesta affärer vi tyckte var intressanta för dagen och boken (vi köpte varsin) var rätt tung gick vi hem till mig och hängde en stund innan hon behövde åka hem.


Fick just ett mess av en annan utflyttad kompis från studietiden som är i stan över helgen. Måste försöka styra upp så jag hinner träffa henne också, det var alldeles för längesen!


Har kommit fram till att jag avskyr att gå och fundera på saker och vänta på svar på det jag funderar på. Ovissheten är värre än att inte veta, även om svaret är tvärt emot vad man hoppas på. Vet man svaret kan man ju bearbeta det och ta sig vidare därifrån oavsett vad det är. Hatar verkligen att sväva i ovisshet.

Ovido - Quiz & Flashcards