Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Elin - 17 mars 2009 22:35

När jag efter att ha dragit mig i flera timmar i sängen klev upp idag upptäckte jag en massa små blåmärkesliknande prickar på mitt ena ben. Har ingen aning om vars dom kommer ifrån. Skumt. Kan inte komma på något som kan ha orsakat dem heller.


På jobbet idag var det full rulle. Alla rum var uthyrda för natten så hade en hel del gäster som sprang ut och in. Det enda som egentligen störde mig är att någon/några som inte ska parkera där har ställt sina bilar på hotellets parkeringsplatser i garaget, så gäster som hade bokat garage inte fick plats. Det är inte första gången det händer och trots bra förslag på lösningar från både personal och gäster verkar inget hända. Grymt irriterande. Utöver det gick kvällen smärtfritt. Vi har ett par praktikanter från hotell och restaurangprogrammet hos oss för tillfället så en av dem höll mig sällskap i några timmar ikväll. Det var trevligt att ha någon att prata med. Hon jobbar på bra också, och det gillas. Blev också tillfrågad om jag ville städa i morgon, sa ja till det först men då ville min kollega ha lite timmar så hon fick ta det passet istället. Nu kan jag jobba på min förkylning istället imorgon, för på torsdag måste jag vara frisk och kry. Då bär det av till ett ställe som heter Persåsen där man åker bob och pulka i en slalombacke. Galet. Vettesjutton om jag hade sagt ja till att fara dit om det inte vore för att det var Han som frågade om jag ville följa med :P Har ju inte åkt varken bob eller pulka på hur många år som helst. Får hoppas man inte bryter något ben eller så bara :P

Ovido - Quiz & Flashcards