Direktlänk till inlägg 24 mars 2009

Fundersam

Av Elin - 24 mars 2009 22:22

Mycket har snurrat i mitt huvud idag. Det mesta handlar om jag gjort rätt eller fel i ett visst beslut jag tog tidigare. Och vad ska jag göra med det nu? Ska jag fortsätta som innan, eller ska jag ändra på saker och ting? Men å andra sidan... varför ska jag ändra på något? Det var egentligen ingen dålig sak jag gjorde och vad ger det mig att inte vara ärlig mot mig själv och min omgivning? Ingenting. Är det sen någon som har något emot det är det ju inte mitt problem, eller hur? Jag är den jag är och jag har insett att jag mår som bäst när jag kan vara just mig själv. Jag vet ju alltför väl vad som hände sist någon försökte få mig att vara någon annan, och jag minns hur ont det gjorde. Det är den stora anledningen till att jag uppskattar personer i mitt liv som accepterar mig för den jag är.  Så, jag ska fortsätta vara jag och följa mitt hjärta och om det inte passar andra så är det inte min förlust. Eller? Kan man förlora på att vara ärlig? Lögner tror jag inte på, men ibland kanske man hellre borde vara tyst? Är man oärlig om man håller tyst? Hur vet man när man ska hålla tyst och när man ska säga rakt ut som det är? Borde jag ha hållit tyst?


Pratade med Anna idag, inte för att det är speciellt ovanligt, det är snarare tvärt om. Om det går en dag utan att vi pratar är det något som inte stämmer. Det blir som obalans i systemet på något sätt. Ibland frågar jag mig själv vad det egentligen är vi pratar om, och ännu mer, vart får vi allt ifrån? Jag menar, det är ju inte varje dag som det händer omvälvande saker i våra liv. Men ändå blir det nästan en timme varje dag sammanlagt, och ofta ännu längre. Idag behövde vi dock inte fundera på några ämnen att prata om. Dagen som har varit har tydligen satt sina spår hos oss båda. Dock glömde jag mina egna funderingar när jag fick höra hennes. Men jag är säker på att du kommer att fixa det här gumman, du är ju värsta superwoman ju!

Kan inte komma på ett enda samtal jag ringt till Anna och varit ledsen/upprörd/orolig eller liknande utan att samtalet på något sätt har lett till ett rejält gapskratt. Kommer speciellt ihåg en gång när vi båda turades om att gråta i luren ett bra tag men i slutändan var det bara skratt för hela slanten. Hur ofta händer det egentligen? Jag kan verkligen skatta mig lycklig för att jag har en vän som Anna. Det är så skönt att veta att det finns någon där i vått och torrt, vilken tid på dygnet som helst, vad det än gäller. Som att jag saknar dig Skrutt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 oktober 2009 15:16

Har funderat på det ett tag, att skaffa mig en ny blogg. Skulle kunna kalla det nystart på något sätt. Kände att jag måste känna efter lite innan jag bestämmer mig helt och då är det väl lika bra att testa eller hur? Ja, jag vet att det inte är något...

Av Elin - 23 oktober 2009 23:24

Galet seg dag det var på jobbet idag, det hände nästan ingenting alls. Fick en komplimang av en gäst som jag förmodligen hade tagit på mer allvar om han inte i samma veva beställde sin fjärde flaska vin på bara någon timme. Jaja, det är sånt man får ...

Av Elin - 22 oktober 2009 00:58

Det sägs ju att "hemma är där hjärtat är". Vilket för mig skulle betyda att jag inte har mitt hemma här längre. Eller kanske lite mindre brutalt; att jag har fått ett hemma till. Jag tror faktiskt jag gillar den förklaringen bättre om jag ska vara he...

Av Elin - 17 oktober 2009 16:43

Det har inte blivit mycket bloggat på sista tiden. Egentligen vet jag inte varför, men har inte haft så mycket att skriva om antagligen. Är fortfarande i U-town hos min karl, blir här till på onsdag. Har nästan hunnit vänja mig vid att vara här hela ...

Av Elin - 10 oktober 2009 15:25

Har varit här i u-town hos min Certain Someone sen tisdags kväll och allt känns underbart. Saker och ting klaffar liksom på ett sätt jag inte riktigt trott var möjligt, iallafall inte för mig. Och jag klagar verkligen inte :)   Igår var vi och ko...

Ovido - Quiz & Flashcards