Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Pina Colada-tradition

Av Elin - 29 mars 2009 00:17

För någon vecka sedan drack jag Pina Colada tillsammans med en god vän ute på krogen. Något senare bestämde vi oss för att starta en tradition; varje gång vi festar tillsammans ska vi dricka minst en Pina Colada. Ikväll inledde vi denna tradition som förhoppningsvis kommer att vara en lång tid framöver :) Under kvällen som var spelade vi Guitar Hero World Tour, gjorde mitt premiärframträdande både på trummorna och med mickrofonen. Trummorna slog nog dock högre än vad micken gjorde, galet roligt och så känner jag inte igen så många låtar på spelet sen innan och då är det svårt att sjunga. Sen gör det ju inte saken bättre att jag sjunger som en kråka med ont i halsen. Lyckligtvis fick jag förstärkning av en ny bekantskap från kvällen när det kom till sjungandet, så det kanske inte lät ALLTFÖR hemskt ändå. Får åtminstone hoppas det för dom stackare som tvingades lyssna.


På det hela taget tycker jag att det var en lyckad (för)fest. Var också rätt skönt att gå hem när dom andra begav sig till krogen. Var inte alls upplagd för det idag även om mina moodswings verkar ha lagt sig för den här gången. Vad hände med klassiska hemmafester där folk inte har så bråttom till krogen? Det känns som att det var hur längesen som helst som jag var på en sån. De festerna brukar ju ändå alltid vara trevligare än det är på krogen där alla man hängt med tidigare under kvällen far åt olika håll och så tappar man bort varandra. Sen att jag slitit hund som diskplock alltför många gånger på nattklubb gör ju inte min inställning till det hela bättre. Visst, vissa kvällar är hur roliga som helst, men jag har kommit fram till att det beror helt på sällskapet. Har haft en del riktigt roliga utekvällar här i Östersund, men det finns inget som slår min och Annas krogbesök tror jag bestämt. Sist gjorde vi (eller iallafall jag) oss till allmänt åtlöje, men som att det var roligt. Vad säger du om en nästan-repris av trettondagsafton inom en snar framtid Skrutt? Utan de pinsamma delarna? :)

 
 
banana

banana

29 mars 2009 12:56

Haha självklart ska vi det! Men det är ju dom pinsamma sakerna som gör det ;P

http://www.ana-banana.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 oktober 2009 15:16

Har funderat på det ett tag, att skaffa mig en ny blogg. Skulle kunna kalla det nystart på något sätt. Kände att jag måste känna efter lite innan jag bestämmer mig helt och då är det väl lika bra att testa eller hur? Ja, jag vet att det inte är något...

Av Elin - 23 oktober 2009 23:24

Galet seg dag det var på jobbet idag, det hände nästan ingenting alls. Fick en komplimang av en gäst som jag förmodligen hade tagit på mer allvar om han inte i samma veva beställde sin fjärde flaska vin på bara någon timme. Jaja, det är sånt man får ...

Av Elin - 22 oktober 2009 00:58

Det sägs ju att "hemma är där hjärtat är". Vilket för mig skulle betyda att jag inte har mitt hemma här längre. Eller kanske lite mindre brutalt; att jag har fått ett hemma till. Jag tror faktiskt jag gillar den förklaringen bättre om jag ska vara he...

Av Elin - 17 oktober 2009 16:43

Det har inte blivit mycket bloggat på sista tiden. Egentligen vet jag inte varför, men har inte haft så mycket att skriva om antagligen. Är fortfarande i U-town hos min karl, blir här till på onsdag. Har nästan hunnit vänja mig vid att vara här hela ...

Av Elin - 10 oktober 2009 15:25

Har varit här i u-town hos min Certain Someone sen tisdags kväll och allt känns underbart. Saker och ting klaffar liksom på ett sätt jag inte riktigt trott var möjligt, iallafall inte för mig. Och jag klagar verkligen inte :)   Igår var vi och ko...

Ovido - Quiz & Flashcards