Alla inlägg den 17 april 2009

Av Elin - 17 april 2009 20:58

Skrutt kom hit för ett gäng timmar sen. SOM att det var kul att se henne igen!! Lång kram blev det! En tur på stan och förberedande inköp för morgondagen, för att sen komma hem till min kära mors hemlagade köttbullar! Inte dåligt det! Mys med familjen, bästa vännen och de fyrbenta bestarna, kan det bli bättre? Massa skitsnack om allt och inget, fnissläget är påslaget  och allt känns bara helt underbart. Tog oss just en bastu, det var alltför längesen, hur skönt som helst. Nu blir det film med parenteserna :)

Av Elin - 17 april 2009 11:54

Klockan är strax 12, men det känns som att dagen har varat betydligt längre än så. Har redan hunnit med att ta mig från Östersund hem hit till mitt kära barndomshem, läst en av de många skvallerblaskor mamma köper, varit till stan och shoppat tvättmaskin med mina föräldrar samt ätit på världens bästa hamburgerhak. Och det är inte eftermiddag än. Inte illa pinkat det inte! Om någon timme (när hon bestämmer sig för att vakna) ska jag åka in till stan igen och hämta Skrutt! Går bara och väntar på att hon ska ringa nu :) Just ja, stötte på min gamla SO-lärare från högstadiet på tvättmaskinsaffären (ok, det heter byggvaruhandel). Det var lite kul. Höll inte på att känna igen människan först, men visst var det han. En av mina favoritlärare, kom ihåg att jag började intressera mig av geografi under hans lektioner, när vi gjorde ett grupparbete om vulkaner, bland annat. Geografi är för övrigt ett av mina stóra intressen. Det är ju inte för inte som jag läste upp till c-nivå i kulturgeografi på  universitetet :P Han frågade om jag hade fortsatt att läsa språk. Hur SJUTTON kommer han ihåg att han tyckte att jag var bra på det? Det är ju hur många år sen som helst som jag gick högstadiet och han har ju haft ett stort antal elever sen dess. Snacka om elefantminne.


Övrigt så långt in på dagen har jag hunnit gosa lite med dom fyra fyrbenta vilddjuren. Mamma och pappa tog med favoritkillen till flygplatsen när dom hämtade mig, dom visste hur mycket jag saknat honom. Vi blev riktigt glada både han och jag :) Den näst yngsta av bestarna ser ut som en tunna eller liknande. Det är ca två veckor kvar tills hon ska ha valpar, det lär nog bli en stor kull. Galet tjock är hon redan nu (två veckor kvar av graviditeten är rätt länge för en hund, då de bara går 9 veckor totalt)! Har också fått mig en dos av den lokala dialekten, dels från mina föräldrar förstås, men också av ett gäng stadiga arbetare i "blå"ställ som åt sin lunch samtidigt som oss på hamburgerhaket. Detta underbara språk! Undrar hur folk skulle reagera om jag började prata så nere i Östersund, har en känsla av att många inte skulle förstå mig.. kanske bäst att jag låter bli.

Ovido - Quiz & Flashcards