Alla inlägg den 26 april 2009

Av Elin - 26 april 2009 23:16

Som alltid när jag har frukostpasset på jobbet vill jag inte kliva upp när väckarklockan ringer äckligt tidigt på morgonen, men inte mycket att göra åt saken. Tack och lov har jag nära till jobbet nuförtiden, bara ca 3 minuters gångväg. Full rulle på frukosten, 44 gäster som kände för att äta nästan samtidigt allihopa. Det var fullsatt i matsalen under nästan hela serveringstiden. I övrigt hände inte speciellt mycket ovanligt. Imorgon är det frukostpasset igen, en timma tidigare än idag. 5½ timme tills klockan ringer, jag borde verkligen sova.


Min rumskompis och småbrudarna kom förbi hotellet lagomt tills jag slutade och sen bar det av till affären, sen till lekparken via hemma för att dumpa kylvarorna. Träffade en före detta kollega i parken, han var där med sina två söner. Tror aldrig att jag har skrikit så mycket på en person som jag har skrikit på honom. Dock har det aldrig varit personligt, utan för det mesta handlade det som saker som behövdes fyllas på/tömmas bakom bardisken när jag jobbade i ett öltält på yran förra sommaren. Han var en så kallad "nisse" som fixade saker servisen och baren behövde. Av någon anledning hamnade han och jag oftast i samma bar när det var som mest tryck, därav allt skrikande från min sida, den höga musiken var ju också en bidragande orsak till det förstås. Han är en trevlig prick, brukar hälsa på honom då och då när an DJar på en klubb här i stan, men det var kul med ett lite mer normalt samtal för en gångs skull.


När vi kom hem och hade fått middagen undanstökad lärde jag småbrudarna att fingervirka med garn som min kära mor skickat med mig ner hit sist jag var hem. Det gick riktigt bra för den äldre, men jag tror inte att den yngre riktigt förstod vad det hela gick ut på. Fingervirka är något jag inte gjort på många många år, måste ha varit i låg/mellanstadiet sist. Det var ganska roligt faktiskt. Min rumskompis skulle iväg och träna under kvällen så jag passade flickorna en stund. Dom ville verkligen inte gå och lägga sig, men efter många om och men somnade dom tillslut. Slog på tvn och hittade en chick-flick som inte hade gått så länge. Helt ok tidsfördriv.


Fyllde i ett sånt där "survey-mail" jag fick av Skrutt idag. En av frågorna var "är du kär?" Utan att ens tänka skrev mina fingrar svaret "nej" på den frågan. Det var en ganska skön insikt. Jag är inte kär i någon just nu, men jag längtar efter närhet och någon att dela livet med. Återigen önskar jag att tålamodet och jag var bättre vänner. Skrutt erbjöd sig förresten att utföra någon sorts detektivarbete åt mig idag. Du är verkligen bara bäst vännen! :) Vet dock inte vad jag ska göra om det visar sig att hon får fram något resultat. Aja, det får jag väl fundera ut då i så fall :P

Ovido - Quiz & Flashcards