Alla inlägg den 24 april 2009

Av Elin - 24 april 2009 14:44

Jag har lyckats igen. Var lite smått stressad innan jag skulle bege mig hemifrån för att ta bussen till VC tidigare idag. Kom på att jag hade glömt att koka spagetti till min matlåda till jobbet idag så kom på den briljanta idéen att koka vattnet i vattenkokaren och sen hälla över det i en kastrull för att spara tid. När vattnet sen hade kokat upp och det var dags för själva hällandet lyckas jag igen. Spiller det väldigt varma vattnet över min hand. Fick lite stänk på magen och på foten också. Det gick bra i det stora hela, men bekvämt var det inte. Har märkt att jag alltid blir betydligt klumpigare när jag har träffat någon jag tycker om, så tycker att jag inte borde vara så klumpig just nu. Jag dejtar ju inte någon längre. Tyvärr. Men vad gör man? Inte mycket jag kan göra när Han blev rädd, annat än att låta Han vara, eller? Drömde om Honom i natt förresten. Testade köra hans bil på nån huvva åker och allt var som det alltid hade varit. Vettesjutton varför. Men det var irriterande/jobbigt/trevligt att drömma om Honom. Varför dyker personer jag försöker att inte tänka på upp i mina drömmar hela tiden? Varför kan dom stanna utanför mitt huvud och mina drömmar så att jag kan se framåt istället för att grubbla på hur det skulle kunna vara? Faktum är att jag inte har tänkt så mycket på Honom senaste tiden, lever som sagt fortfarande på den välbehöveliga bekräftelsen jag fick i lördags. Men den håller på att sina också, speciellt eftersom att jag vet att jag aldrig mer kommer att träffa människan. Vet ju inte ens hans riktiga namn. Dessutom är en "hook-up" för en kväll inte vad jag föredrar direkt. Vad är det jag gör som får grabbsen att bli rädda? Det är ju inte första gången det hänt.. Äsch, jag inbillar mig säkert. Intalar mig det iallafall.

Av Elin - 24 april 2009 00:06

Jag och Skrutt fick oss återigen ett gott skratt över förra lördagen. Det var inte bara vi som hade fotograferat under förfesten och idag hade Skrutt hittat igen den andre fotografens bilder på facebook. Vi gick igenom dem medans vi pratade på telefon och skrattsalvorna avlöste varandra. Nu kommer jag att kunna leva på den kvällen ännu längre.


Smygpremiären av den nya klädaffären här i stan var trevlig. FÄRGCHOCK säger jag bara. Galet mycket färger där inne, det kändes nästan som att vara på en cirkus eller en leksaksaffär. Kläderna var helt ok, men hittade inte direkt något jag "blev kär i". Jag tror inte att jag och det kommande vårmodet klaffar riktigt. Aja, inte mycket att göra åt, ingen tvingar mig att köpa kläderna, eller hur?  Gick och satte oss på stället jag jobbar extra på ibland lite senare och chillade en stund. Förhoppningsvis kommer jag att få jobba där en hel del i maj, så länge det inte krockar med schemat på hotellet. Ska kolla upp det imorgon, extra pengar skadar aldrig. Mitt sällskap Diva ville ut på krogen, men jag kände mig alldeles för trött för det så han var snäll och skjutsade hem mig. Tror att jag tog rätt beslut i att fara hem, hade nog inte varit ett speciellt trevligt sällskap ute på krogen. Dessutom har jag ju en del saker att ta itu med imorgon innan jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards