Alla inlägg den 23 april 2009

Av Elin - 23 april 2009 16:54

Lyckades faktiskt somna hyffsat "tidigt" igårkväll, trots min långa powernap på eftermiddagen/kvällen. Vart nästan imponerad av mig själv när jag vaknade strax efter kl 7 i morse helt av mig själv. Och som att det var underbart att vända mig om och somna om en stund till. Tror jag hann med 3 sånna omvändningar och omsomningar innan kl 11. Inte dåligt alls enligt mig! Efter en lång dusch och frukost begav jag mig ut på gatorna för att ta en promenad/ett willysbesök med en god vän. På väg hem från affären körde några av hennes kompisar förbi och erbjöd oss skjuts. Hon hade handlat en del så det var rätt bra tajmat måste jag säga! Hängde hos henne en stund och sen begav jag mig ner till parken med en nyinköpt pocketbok och en påse godis som sällskap för att njuta av solen denna vackra vårdag. För det är verkligen en vacker dag, på alla sätt och vis.


Har sprungit på en hel massa människor som jag inte sett på hur länge som helst idag. Fyra stycken för att vara bestämd. Inte dåligt alls. Det bästa mötet var nog min före detta granne och hans sambo precis utanför ica. Fick en trevlig pratstund :) Han var en gång i tiden en del av min allra innersta krets, vi och en gemensam vän till umgicks näst intill dagligen, han hade extranyckeln till min lägenhet och jag hade hans. Flertalet gånger har vi knallat in i varandras lägenheter för att låna saker utan att den andra var hemma. Ja, det är klart att vi pratade med varandra först, annars är man inte vidare väluppfostrad, eller? Kan inte annat än erkänna att jag saknar studenttiden, eller rättare sagt alla människor man lärde känna medans man pluggade. Det är nästan så att ibland jag saknar alla dagar man satt och pluggade i biblioteket, trots tentaångesten man hade då, bara för sällskapets skull. Goda vänner växer verkligen inte på träd.


Nej, nu måste jag ta och göra någon nytta, snart kommer en god vän över på lite mat innan det är dags för smygpremiären vi ska på ikväll och mitt rum ser ut som ett bombnedslag, nästintill bokstavligen.

Ovido - Quiz & Flashcards