Alla inlägg den 27 april 2009

Av Elin - 27 april 2009 22:40

Lika segt som vanligt att kliva upp idag, frukostpasset är inte mitt favoritpass. Eller, jag vet förresten inte, tiden går mycket fortare när man har frukostpasset bara för den sakens skull att det är betydligt mer att göra plus att man har någon arbetskamrat på stället också.   Det gör ju det hela lite trevligare.På kvällarna är man alltid ensam personal på hotellet och det är ofta lite att göra. Det var en drastisk skillnad på frukostserverigen idag mot för igår dock. Bara 10 gäster, mot gårdagens 44. Mycket lugnt och skönt. Var nära att somna där en stund runt lunchtid.


Efter jobbet gick jag och Diva och fikade, det blev en rätt lång fika, riktigt trevligt tycker jag! Sen en liten tur på stan innan det var dags att kila hem. Var sjukt trött och somnade på soffan, vilket resulterade i att jag kom lite sent till hemgruppen. Men det var lugnt tyckte dom, så antar att det inte gjorde så mycket. Fick släppa ut en del som har varit jobbigt sen jag kom tillbaka hit hemifrån, det var behöveligt. Behövde inte ens ta initiativet att berätta om det, utan en kvinna i gruppen frågade mig "vill du att vi ska be för dig? Jag fick den känslan att det var något". Och så var det ju. När de andra bad för mig kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Det var inte som vanlig gråt som kommer när jag är ledsen eller har moodswings, utan anorlunda på något sätt. På något sätt kändes det renande att gråta.  Jag har lämnat mina bekymmer i händerna på någon som är större och visare än jag på alla sätt och vis, så nu kommer det att lösa sig på ett eller annat sätt. Om inte annat kommer jag att finna frid i det som framtiden för med sig.


En god vän/en av mina gamla chefer hade ringt mig medans jag var på hemgruppen. Har inte pratat med han på ett tag, så trodde att det hade hänt något. Hans första fråga när jag ringer upp: "vad gör du i helgen? Jag har jobb åt dig på rockweekend på Z-hallen." Är ju ledig från hotellet fre-sön så det var ju inte mycket att fundera på. Var tvungen att kolla mitt schema, men när jag sa att jag var ledig säger han "nej, det är du inte alls, inte nu längre." Det ska bli riktigt kul att jobba bar igen, det var längesen nu, i somras faktiskt. Sen är det alltid roligare att jobba på event, folk är alltid på så gott humör. Ska bli kul med lite annat än samma gamla vardagslunk också. Pratade med Skrutt om hon ville komma ner och jobba hon också, eftersom att min vän sa att dom behövde mer folk och för att hon och jag hade pratat om att gå på den konserten tidigare i vinter. Tyvärr så tar det alldeles för lång tid att åka buss hit samt att det var ganska dyrt med biljetten :( Typiskt! Det hade varit SÅ kul att jobba med henne igen, det var ju så vår vänskap började för snart 3 år sedan. Inte att förglömmas hade det ju varit klockrent att bara få träffa henne, men jag antar att det får vänta det också :(


Sverige förlorade just mot Lettland i hockey-VM, på straffar. Huvva skit! :(

Ovido - Quiz & Flashcards