Alla inlägg den 19 april 2009

Av Elin - 19 april 2009 21:56

Som det kanske framgått av föregående inlägg sov jag inte alltför många timmar natten till idag. Har inte varit på efterfest på åratal, så jag hade legat av mig en del. Är hur trött som helst. Dock hade jag ju anledning att inte vilja åka hem och avsluta kvällen direkt efter incidenten på hambrugerhaket med den galna tanten. De få timmar jag sov sov jag som en stock, men hade inte skadat att sova någon timma till. Men men, det är inte alltid man får som man vill, jag antar att det finns dom som har det sämre än jag. Har kommit fram till att det kan vara en sjuk boost för självförtroendet att en attraktiv person "jagar" efter en på ett lite lagomt sätt (det får självfallet inte gå överstyr förstås). Mitt ego fick sig en rejäl boost igår, utan att jag bett om det alls.


Frågar dock mig själv hur viktig "jakten" är för killar. Är det verkligen så att man som tjej ska och bör spela svårfångad? Och är det verkligen SÅ hemskt när en tjej säger till/visar en kille att hon tycker om honom? När det händer brukar dom flesta killar lägga benen på ryggen och springa sin väg fortare än kvickt. Vad är det ni är så rädda för? Igår upplevde jag något av ombytta roller. Jag jagade verkligen inte efter min för kvällen trogna följeslagare, stundtals dissade jag honom totalt faktiskt. Skrutt var den viktigaste för mig igår så han kom definitivt i andra hand. Har aldrig betett mig så förr. Men trots flertalet gånger diss från min sida så letade han rätt på mig bland alla människor ute på krogen mer än en gång, övertalade sin kompis att stanna och vänta utanför i kylan medans jag och Skrutt dansade klart och bjöd både mig och Skrutt på fyllekäk efteråt. Jag förstår inte alls. Killar är verkligen komplicerade varelser. När man dissar och är svårfångad hänger ni kvar nästan som ett plåster, men om man visar att man tycker om er så kan ni inte komma iväg fort nog. Vart är logiken i det? Hur tänker ni ens?

Av Elin - 19 april 2009 12:53

Jag vet inte riktigt vars jag ska börja... Ok, kanske från början. Efter att ha grundat med en god pizza sprättades skumpaflaskan under tiden som vi gjorde oss iordning för vad som skulle bli en av de galnaste kvällarna i hela mitt liv. Efter någon timme kom min käre bror och körde oss in till stan till en förfest hos ett gäng danskar och en litau. Dom hade avskedsfest för tre vänner så det var en hel del människor där. Riktigt trevligt. Fick höra att jag hade ett vackert namn av nån snubbe som jag inte kommer ihåg vad han hette. Lite kul. Fastnade sen i ett samtal med en litau som hade ett gäng dreadlocks i nacken men i övrigt ett snaggat huvud. Tyckte den frisyren var rätt tuff.  Förfesten var riktigt trevlig, dom hade till och med en privat trubadur. Blev en del drinkar och vi var på ett topphumör när vi gick vidare till krogen över alla andra krogar, Kalles. Sunkit som det vara må, men som att jag älskar detta ställe! Skrutt fixade in oss före i kön och dessutom gratis. Jag klagar verkligen inte! Dock fick våra följeslagare (en dansk och litauen med den tuffa frisyren) snällt ställa sig sist i kön. Haha, bara lite elakt av oss :P Men men, vi var inte så brydda, utan vi styrde kosan mot dansgolvet via baren så Skrutt fick hälsa på sina gamla jobbarkompisar. Givetvis önskade vi "Sexyback" av DJn och efter en liten stund fick vi sällskap av grabbsen vi dumpat i kön. Sen spårade saker och ting ut en aning. Men på ett bra sätt. Självklart tappade vi bort varandra titt som tätt, men vi hade ju iallafall varsin följeslagare under hela kvällen. Skrutt råkade tydligen ut för bravader i ölförrådet med dansken och själv blev jag upplyft på en barstol av han med dreadlocks. När stolen senare behövde flyttas på lyfte han upp den med mig på, inte att jag skulle kliva ner inte. Vaddå "plats-sitt-kvar"-känsla :P


Gick till Det bästa hamburgerhaket i världen för mat runt stängningstid för krogen och drabbades av ännu fler bravader. Eller iallafall Skrutt. En sur tant trängde sig före i kön och det var ju sjävklart inte uppskattat alls. Det hela resulterade i en hel del hårda ord och slutligen klippte tanten till Skrutt i ansiktet. Helt galen var hon, tanten. Dansken slängde ner henne på golvet men hon fortsatte slå i luften ändå. Crazy. 112 ringdes men de kopplade vidare till nån telefonkö hos polisen. Inte ok. Tillslut vinkades en passerande polisbil in från gatan istället. Namn, nummer, redogörelse och signalement lämnades av oss och sen fick jag och Skrutt åka polisbil en liten bit för att se om hon fortfarande var kvar på hamburgerhaket, men det var hon inte tyvärr. En anmälan har gjorts, men det är osäkert om det kommer att bli någon utredning eller inte eftersom att tanten var borta. Våra för kvällen trogna följeslagare hade gått hem till sig med vår mat så vi gick dit för att äta. "För"festen var fortfarande igång så vi hakade väl på mer eller mindre, delade på en öl med Skrutt, ringde min kära bror som skulle skjutsa oss hem och meddelade att han kunde gå och lägga sig istället, det blev han glad över. Av någon skum anledning spelades låten "Im yours" HELA tiden, och i alla rum. Visst, det är en bra låt, men SÅ bra är den inte. Blev lagomt less. Skrutt tog saken i egna händer och slog på en annan låt. Tack, tänkte jag.


Somnade inte så mycket senare, dock höll Skrutt ut till kl 7 i morse. Galet. Sov gott i en säng som på något vänster verkade vara olika hög på olika ställen, det kanske var en sån där elevations-säng tänkte jag ett antal gånger, men tog inte reda på om så var fallet, kom mig inte för att fråga. Mjuk var den iallafall. Vaknade runt halv 11 när Skrutt ringde från ett annat rum i lägenheten och ville veta om jag levde. Ringde brorsan runt 11 och han kom och hämtade upp oss runt halv 12-kvart i 12 någonting. Nu sen vi kom hem och har redogjort för våra bravader för varandra har vi svårt att hålla oss för skratt. Hade trott att trettondagsafton (som var senaste gången jag och Skrutt festade ihop) inte skulle gå att slå. Förväntningarna hade dessutom varit skyhöga för den här kvällen, men vi toppade på ett sätt jag inte trott var möjligt. Hade helt galet roligt och sånna här kvällar har jag bara varit med om när jag och Skrutt gjort P-town osäkert. Kommer att leva LÄNGE på den här kvällen. Tack Skrutt för en oförglömlig kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards