Alla inlägg den 22 april 2009

Av Elin - 22 april 2009 21:26

Klev upp strax före kl 6 i morse för att köra pappa till jobbet och sen bege mig till flygplatsen tillsammans med mamma. Ovanligt lite trafik på vägarna för att vara den tiden på morgonen tyckte jag, men sånt ska man inte klaga på. Flygresan gick bra, köpte mig en tidning om historia så hade något att göra hela vägen, flyningen är ju inte så lång. Väl på flygplatsen ute på Frösön upptäckte jag att det inte går några flygbussar från mitt flygbolags ankomster, INTE BRA! Hade ingen aning om hur jag skulle ta mig från flygplatsen och hem, det är ju en ganska bra bit ändå och taxi låg inte direkt inom min budget så att säga. Men då fick jag återigen en gnutta hopp om mänskligheten igen. En snubbe som skulle köra ut nå baggage åt SAS gick förbi och frågade om jag ville ha skjuts in till stan. TACK tänkte jag (och sa det också förstås). Det var en trevlig människa, som gjorde en vänlig gärning utan att få ut något av det, man träffar verkligen inte sånna varje dag.


Hann inte vara hemma så länge innan en god vän ringer och tycker att jag ska följa och äta lunch i stan, så sagt och gjort. Lunch på en thai-restaurang och sen en sväng på stan. Underbara fönstershopping *sarkastisk*. Det blev en kopp te på ett fik och sen var det dags att bege mig ut till vårdcentralen för att kolla upp min yrsel. Kan inte påstå att sjuksköterskan jag träffade var speciellt engagerad. Hon tyckte att jag nog bara hade sån där yrsel man får av att ställa sig upp för fort och att det skulle försvinna om jag satt och svängde huvudet fram och tillbaka en stund varje dag. Gick dock inte med på hennes svar eftersom att jag har ränt runt som en tätting de senaste dagarna hemma och det har inte gett med sig ändå. Efter många om och men gick hon med på att boka in mig hos en läkare på fredag. Nu kommer jag dock att komma försent till jobbet på fredag på grund av det, men jag hoppas att det kan lösa sig på något sätt. Men som att jag ogillar människor som inte tar mig på allvar, hann nästan bli arg på sjuksköterskan och jag avskyr verkligen att vara arg.


Jag var tydligen ganska trött när jag kom tillbaka hem igen. Somnade strax efter 17-tiden och vaknade igen nu strax efter kl 21. Inte bra alls, jag som hade tänkt försöka få en vettig dygnsrytm igen, antar att jag får ta det en annan dag. Imorgon blir det smygpremiär av en ny butik som öppnar i stan, blev inbjuden att följa med av min vän som jag träffade på lunch idag och hans företag. Ska bli trevligt!

Ovido - Quiz & Flashcards