Alla inlägg den 21 april 2009

Av Elin - 21 april 2009 22:37

Imorgon bitti är det dags att bege sig till ösd igen. Vemodigt på ett sätt, men det är ju ingen ny känsla. Känner mig alltid såhär innan jag ska åka härifrån. De människor jag älskar allra mest, min familj, finns ju här. Vet inte hur många gånger frågan "kommer jag någonsin att bo här på riktigt igen?" har snurrat i mitt huvud idag. Jag har inget svar. Jag vet inte ens om det är det jag vill. Det beror så mycket på vad som händer i framtiden. Jag vill inte låsa mig vid någonting förräns jag är säker på vad jag vill och det är jag verkligen inte just nu. Tar dagen mest som den kommer, det är lättast så.


Hade en lunchdejt med en väldigt god vän idag, som jag givetvis försov mig till. Suck. Avskyr att stressa när jag precis har vaknat, jag blir som ur gängorna hela dagen nästan. Det var en trevlig lunch dock, ska inte klaga på det. Men det hade förstås varit trevligt om vi hade hunnit surra lite mera, men hon hade ett jobb som kallade och då är det bara att gilla läget. En liten stund är ju bättre än att inte ses alls. Precis när jag skulle släppa av henne på hennes jobb efter lunchen ringer dom från polisen. Dags för vittnesförhör över händelsen som utspelade sig i lördags på hamburgerhaket. Kändes lite skumt och väldigt formellt på något sätt när han inledde med "Ja, det här är då ett vittnesförhör angående....." Men men, man blev en erfarenhet rikare i alla fall.


Lekte lite med favoritkillen ute på gården idag. Fick krångla mig nästan ända längst in bland all bråte i cykelskjulet för att få fram en tennisboll som i vanliga fall ligger på ett mycket mer tillgängligt ställe. Som att jag skämmer bort den hunden, men jag kan verkligen inte låta bli, han är alldeles för söt. Som att jag kommer att sakna dom fyrbenta bestarna när jag åker härifrån.


Mamma kokade palt till middag idag. MUMS! Det blev en riktig familjemiddag av det också. Syrran och hennes man kom och brorsan kom med sin sambo och sina bonusbarn och deras hund. Mammas bästa väninna kom också så det var riktigt fullt runt bordet. Palt måste vara den godaste och billigaste mat man kan bjuda på. En gång bjöd jag 10 pers på det och la bara ut ca 200kr på allt. Inte illa det inte! Mätta och belåtna blev dom också :)


Hon jag träffade för lunch idag skrev just på msn att en av hennes kollegor som jag hann hälsa på helt snabbt idag tyckte att jag var snygg. Hehe, lite kul att höra! Inte mycket annat att säga än; Tack för komplimangen!


Imorgon blir det att stiga upp med (eller före) tuppen. Måste skjutsa pappa till jobbet på vägen till flygplatsen och han ska vara på plats halv 7. Önskar jag vore LITE trött iallafall.

Ovido - Quiz & Flashcards