Alla inlägg den 29 april 2009

Av Elin - 29 april 2009 00:23

Ledig dag idag. Skönt. Mina tankar om att bli arbetsnarkoman verkar visa sig bli sanna iallafall de närmsta veckorna. Tror jag har en ledig dag i veckan de två kommande veckorna. Jag klagar inte, det är pengar som jag behöver till alla dom resor jag vill göra. Hade inte ställt någon väckare idag, det var skönt att kunna sova ända tills att jag vaknade helt av mig själv. Tog mig ut på stan runt 14-tiden någon gång och strax efteråt ringer Diva. Mötte upp honom och sen blev det att jag hängde med honom, hans mamma och hans morfar till diverse ställen och sedan bjöd han in mig till honom. Hade aldrig varit där så det var roligt. Faktum är att jag inte ens har varit i det området förut så har som överskriften säger vidgat mina vyer lite idag, och en sån dag är aldrig bortkastad :)


Kom tillbaka hem runt 20-tiden, satte mig i soffan med laptopen i knät och tvn påslagen. Slappt, javisst. Det är min lediga dag, jag får vara hur slapp jag vill. Har mailat lite fram och tillbaka med ett gammalt ex den senaste tiden, det var en av de oväntade sakerna som jag skrev om i ett tidigare inlägg för några veckor sedan. Det är ca 2 år sedan vi sågs senast och då gick väl saker och ting inte riktigt som det var tänkt kanske, mycket av det var mitt fel. Har alltid trott att jag aldrig skulle höra från honom igen efter det och med tanke på vart han bor är det ju inte troligt att jag kommer att springa på honom på stan direkt heller. Hursomhelst så skrev han till mig för några veckor sedan och sen dess har vi mailat regelbundet. Idag skrev han att han ville att vi ska vara vänner. Det gjorde mig glad, för han har alltid och kommer förmodligen alltid att betyda en hel del för mig, oavsett om vi har kontakt med varandra eller inte. Han var den som hjälpte mig ur den värsta tiden i mitt liv, och för det är jag evigt tacksam. Han är den enda som någonsin sagt rakt ut att jag är perfekt precis som jag är. Han är också den enda kille jag träffat som inte delar min livsåskådning som var beredd på att vänta hur länge det än krävdes, till och med åratal (och genomgå giftermål), för att jag skulle bli redo att ta ett visst steg i vår relation. Jag undrar vad som skulle ha hänt om saker och ting varit anorlunda, men det kommer ingen någonsin att få veta.

Ovido - Quiz & Flashcards