Direktlänk till inlägg 9 april 2009

Skärtorsdag

Av Elin - 9 april 2009 17:37

Tyskarna åker hem imorgon, så ikväll ska vi ta en kväll på krogen. "Sista natten med gänget" typ. Känns trist att dom ska åka redan, men det visste jag ju redan innan de kom hit. Ska dock se till att spara ihop pengar så att jag kan åka och hälsa på dom snart. Till sommaren kanske. Får se när det blir, det beror ju som på när jag kan vara ledig från jobbet också. Det är så mycket jag har tänkt hinna i sommar, vet inte alls hur det ska lyckas. Men men, det är väl bäst att ta en sak i taget antar jag.


Min bästa vän brukar säga att det känns som att hon känner min rumskamrat även om dom aldrig träffats. Kom att tänka på det nu för en stund sedan när en herre som driver ett av hotellen här i stan ringde. Nej, han ringer inte till mig personligen, nu under påskhelgen kommer jag att ha hotellets telefon vidarekopplad till min mobiltelefon eftersom att vi knappt har några gäster och alla mina kollegor har åkt till fjälls. Jag är inte alls bitter... *sarkastisk*. På ett sätt känns det mest jobbigt att MÅSTA vara anträffbar dygnet runt hela påskhelgen, men samtidigt är det lite kul att få lite extra ansvar. Men vettesjutton om det överväger den stora nackdelen att jag är låst hela helgen. Kan inte lämna stan även om jag skulle vilja. Nu spårade jag visst ur lite från min poäng. Det känns nästan som att jag känner den här herren på det andra hotellet, men jag har aldrig träffat honom. Dock har vi pratat på telefon ett x antal gånger. Det är likadant med till exempel dom som levererar bröd till hotellet varje morgon, eller dom som jobbar på kundsupport för vårat bokningssystem. Har spenderat någon timma i telefon med dom också, men inget ansikte. Hur skulle man reagera om en sådan "ansiktslös" bekant plötsligt slutade på sitt jobb eller gick bort? Om rösten i telefonluren en dag bara var borta? Skulle det vara samma sak som om en annan ytligt bekant person som man har ett ansikte på försvann ur ens liv? Hur stor betydelse har egentligen ett ansikte? För mig är ovan nämna personer en röst i en telefonlur, men samtidigt någon sorts kollega, men vad betyder dom för mig? Tåls att tänkas på.


Snart kommer en kompis över och så ska vi laga middag tillsammans, ska bli trevligt. Alltid roligare att ha sällskap när man ska äta. Sen kommer tyskarna antingen hit eller så möter vi upp dom ute, beror lite på när dom kommer tillbaka från sin dag i skidbacken.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 oktober 2009 15:16

Har funderat på det ett tag, att skaffa mig en ny blogg. Skulle kunna kalla det nystart på något sätt. Kände att jag måste känna efter lite innan jag bestämmer mig helt och då är det väl lika bra att testa eller hur? Ja, jag vet att det inte är något...

Av Elin - 23 oktober 2009 23:24

Galet seg dag det var på jobbet idag, det hände nästan ingenting alls. Fick en komplimang av en gäst som jag förmodligen hade tagit på mer allvar om han inte i samma veva beställde sin fjärde flaska vin på bara någon timme. Jaja, det är sånt man får ...

Av Elin - 22 oktober 2009 00:58

Det sägs ju att "hemma är där hjärtat är". Vilket för mig skulle betyda att jag inte har mitt hemma här längre. Eller kanske lite mindre brutalt; att jag har fått ett hemma till. Jag tror faktiskt jag gillar den förklaringen bättre om jag ska vara he...

Av Elin - 17 oktober 2009 16:43

Det har inte blivit mycket bloggat på sista tiden. Egentligen vet jag inte varför, men har inte haft så mycket att skriva om antagligen. Är fortfarande i U-town hos min karl, blir här till på onsdag. Har nästan hunnit vänja mig vid att vara här hela ...

Av Elin - 10 oktober 2009 15:25

Har varit här i u-town hos min Certain Someone sen tisdags kväll och allt känns underbart. Saker och ting klaffar liksom på ett sätt jag inte riktigt trott var möjligt, iallafall inte för mig. Och jag klagar verkligen inte :)   Igår var vi och ko...

Ovido - Quiz & Flashcards