Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Hemlängtan

Av Elin - 11 april 2009 19:15

Brukar alltid få hemlängtan precis en vecka innan jag ska åka hem. Jag ska åka hem på fredag, så när den inte kom igår trodde jag att jag skulle slippa, men inte då. Den kom idag istället. Usch. Trodde jag skulle slippa den här gången när den inte kom igår, den har ju alltid varit så punktlig förut. Kanske beror det på att jag var så fruktansvärt trött igår att jag knappt tänkte något alls. Idag hade jag velat gå till Bakvarn. Mitt speciella ställe som jag brukade gå till när jag behövde tänka eller vara ensam. Jag har inget sådant ställe här i östersund. Nu vet jag varför jag inte vill bo i en stad resten av mitt liv. Det är oerhört svårt att hitta ett ställe att vara helt ensamen på om man inte vill stänga in sig i sin lägenhet eller sitt rum. Jag tog en promenad för att rensa tankarna litegrann, irrade runt rätt planlöst en stund innan jag hittade en parkbänk som det inte fanns några andra människor i närheten av. Lyckligtvis var den i solen fortfarande, så det var ganska skönt att sitta där. Önskar att min fyrbenta favoritkille hade varit med mig. Eller anna. Eller någon av tyskarna. Eller Han. Hoppas bara det ger med sig snart.


Byggde en koja med småtjejerna idag. Har inte byggt koja på flera år, så det var lite roligt. Byggde massa kojor när jag var liten, ofta tillsammans med grannarna. En gång byggde vi (med viss hjälp) en riktigt supermysig koja i deras källare som vi sov i flera nätter. Madrasser på golvet och allt. Jag och en gammal barndomskompis brukade göra små kojor av paraplyer också. Shit, nu vart det en ordentlig tripp längst minnenas gata!

 
 
Ingen bild

Syrran

12 april 2009 19:25

Bit ihop. Snart är du här. Har tittat till den fyrbente killen idag och han är sig lik, blir säkert glad att se dig :-)
Den yngre fyrbente killen fick idag smeknamnet "Pälsklanten" (efter Chewbacca), men det tyckte hans matte inte om :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 28 oktober 2009 15:16

Har funderat på det ett tag, att skaffa mig en ny blogg. Skulle kunna kalla det nystart på något sätt. Kände att jag måste känna efter lite innan jag bestämmer mig helt och då är det väl lika bra att testa eller hur? Ja, jag vet att det inte är något...

Av Elin - 23 oktober 2009 23:24

Galet seg dag det var på jobbet idag, det hände nästan ingenting alls. Fick en komplimang av en gäst som jag förmodligen hade tagit på mer allvar om han inte i samma veva beställde sin fjärde flaska vin på bara någon timme. Jaja, det är sånt man får ...

Av Elin - 22 oktober 2009 00:58

Det sägs ju att "hemma är där hjärtat är". Vilket för mig skulle betyda att jag inte har mitt hemma här längre. Eller kanske lite mindre brutalt; att jag har fått ett hemma till. Jag tror faktiskt jag gillar den förklaringen bättre om jag ska vara he...

Av Elin - 17 oktober 2009 16:43

Det har inte blivit mycket bloggat på sista tiden. Egentligen vet jag inte varför, men har inte haft så mycket att skriva om antagligen. Är fortfarande i U-town hos min karl, blir här till på onsdag. Har nästan hunnit vänja mig vid att vara här hela ...

Av Elin - 10 oktober 2009 15:25

Har varit här i u-town hos min Certain Someone sen tisdags kväll och allt känns underbart. Saker och ting klaffar liksom på ett sätt jag inte riktigt trott var möjligt, iallafall inte för mig. Och jag klagar verkligen inte :)   Igår var vi och ko...

Ovido - Quiz & Flashcards