Alla inlägg under mars 2009

Aff

Av Elin - 12 mars 2009 19:08

Fick en våg av sån där "aff-känsla" som bara ramlade över mig. Avskyr när det händer. Har ingen anledning egentligen, men känner mig bara helt anti mot ungefär allting. Funderar allvarligt på att gå och lägga mig redan nu, men samtidigt vet jag att om jag somnar nu kommer jag bara att vakna igen på någon timme och vara klarvaken, så det är nog ingen bra idé. Hatar verkligen mina moodswings, just nu känns det som att jag vill gråta, helt utan anledning. Har ju haft en mycket trevlig eftermiddag med Honom. Vi gick på stan nån timme, kollade på allt från vadarstövlar till inredning till böcker och diskuterade allt möjligt. Varför får jag en moodswing efter det för?! Borde ju vara glad. Förstår mig inte på mig själv ibland.


Update: Pratade med världens bästa Anna för en stund sen. Vet inte hur hon lyckas, men mina moodswings försvinner alltid när jag pratar med henne. Det är verkligen så skönt att ha en vän som man kan berätta ALLTING för, och Anna är min sån vän. Tack för att du finns gumman, jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan dig i mitt liv :)

Av Elin - 12 mars 2009 11:10

Hade en fulltecknad dag igår. Började tidigt med frukostpasset på jobbet, sen hade vi personalmöte innan jag kunde gå hem. Gick till affären på vägen för att handla allt som behövdes till palten. Vettesjutton hur länge jag letade efter mjöl-hyllan, varför ska affärer alltid flytta om allt hela tiden? Man blir ju förvirrad för mindre. Just när jag har betalat och håller på att packa ner mina varor kommer jag på att jag har glömt potatisen! Hur snyggt var det ens? Skulle vara en sak om jag hade glömt lingonsylten eller smöret, men nejdå, jag glömmer huvudingrediensen!  När jag äntligen kom hem slängde jag mig in i duschen och tog sen itu med palten. Det gick riktigt bra, även om jag hade kommit lite efter min planering. Hade också lyckats hitta färskt fläsk i affären, och det blir såååå mycket godare med sånt fläsk än med rimmat fläsk. Min palt smakade inte så långt från mammas igår, som att jag var stolt! :)


Han stannade kvar här inatt. Vi blev hyffsat sega båda två efter palten så placerade oss i horisontalt läge på en gång efteråt och låg och surrade i flera timmar. Han skulle iväg och jobba lite idag på ett dagis men vi ska ses sen :) Blir tredje dagen i rad den här veckan. Det är riktigt fint väder ute så det blir nog en promenad i solen. Låg och lyssnade på nå låtar jag har på pitemål, Han frågar "pratar dina föräldrar såhär?" Han var lite orolig för att han inte skulle kunna förstå dem om han någonsin följde med mig upp dit sa han. Ojoj! Jag börjar nästan våga tro att han tycker om mig på riktigt :)

Av Elin - 10 mars 2009 20:13

Faller verkligen mer och mer för Honom ju längre tid som går. Det känns verkligen så fruktansvärt bra varje gång vi ses. Han kom förbi ett par timmar tidigare och vi satt och surrade/skrattade/myste i soffan. Vi ska ses imorgon igen, då ska jag göra palt. Han har inte ätit det sen han var liten har han sagt och nu vill han prova det igen. Får bara hoppas att det går hem hos min rumskompis barn också :P


Ligger i soffan och kollar på Fantomen på Operan filmen just nu. Den är snart slut. Undrar hur många gånger jag har sett den, det måste vara oerhört många. Älskar verkligen musiken i den. Ska aldrig glömma när min spirituelle bror James nere i england berättade att jag var tvungen att komma dit för att han hade fixat biljetter till musikalen i London till mig i födelsedagspresent för två år sedan. Hade svårt att tro det, men sant var det. Det var en dröm som gick i uppfyllelse. Helt underbart. Efter det har jag insett hur underskattat teater och liknande är. Det är verkligen en speciell känsla att vara på plats och se det hela live. Samma sak gäller konserter. Var och såg ett av mina favoritband live i stockholm i höstas, var helt euforisk när vi gick därifrån efter konserten. Nu i april är jag riktigt sugen på att gå och se "Sound of Musicals" på Storsjöteatern här i Östersund, måste bara ta reda på hur mycket det kostar och om jag har råd. 

Av Elin - 10 mars 2009 14:33

Stötte ihop med en kompis jag inte sett på hur länge som helst på krogen i lördags. Vi bestämde oss för att äta lunch tillsammans idag, och så blev det. Riktigt trevligt. Min rumskompis och Bambi föjlde också med, ännu trevligare :) Sen gick jag och Bambi för att diskutera en mingelkväll för hans nya företag på mitt jobb. Chefen sa ok, så det blir mer livat än vanligt nästa lördag kväll! Ska bli skoj, alla gäster är alltid ute och äter eller nått på lördagarna så det brukar vara ganska dött på hotellet, men på lördag blir det anorlunda. Ser fram emot det :) Efter det gick vi till ett café och Bambi bjöd mig på en kopp te. Trevligt.


Nu är Han på ingång! Sweet! :D

Av Elin - 9 mars 2009 23:29

.. väntar aldrig för länge" sägs det ju. Varför är det då att varje gång man väntar på något särskilt så verkar det alltid dröja? Till exempel om man väntar på ett speciellt telefonsamtal eller ett sms. När jag väntar på något sånt verkar det alltid som att alla andra vill mig något, men just det samtal jag väntar på kommer typ aldrig. Ganska störigt tycker jag.


Jobbet var rätt skoj ikväll. Hade ett gäng gäster från dalarna som var helt glada och trevliga. Made my day. Ganska roligt när man kan skoja och skratta med främlingar sådär. Det är en anledning till att jag jobbar inom servicebranschen. Mår som så bra efteråt. Visst finns det alltid nackdelar med det också, som t.ex när man måste handskas med fyllon. Det fick jag också göra idag. Har dock blivit härdad under mina år i restaurangbranschen, så det berör mig inte så mycket egentligen.

Av Elin - 9 mars 2009 14:52

Söndagen blev precis så slapp som jag hade tänkt mig. Vaknade och somnade om ett par gånger och klev inte ur sängen förräns kl 13-tiden nån gång. Förflyttade mig till soffan där min rumskamrat satt och såg på en lite halväcklig film som jag egentligen inte ville se (det kom jag dock fram till efter att jag hade fastnat i den, hua). Lyckligtvis ringde världens bästa Anna och jag kunde gå från rummet. När jag kom tillbaka rullade eftertexterna och jag fick veta att bara en av huvudkaraktärerna hade överlevt. Är faktiskt rätt glad att jag missade slutet. Usch. Vi kilade en trappa ner för att äta pizza. Det är rätt skönt att bo ovanpå en pizzeria kom jag fram till, iallafall när man är slö, slapp och likgiltig, eller kanske bakis. Dock har jag en känsla av att det kan bli en dålig vana att gå dit och äta om jag inte passar mig. Ibland är ju helt ok, men inte hela tiden. Satt i soffan resten av dagen, ända tills det var dags att gå och sova. Otroligt nog somnade jag hyffsat tidigt, runt midnatt någon gång. Trodde jag inte eftersom att jag sovit så länge, men jag klagar inte.


Nu sitter jag på jobbet fram till kl 22. Har ganska många ankommande gäster ikväll så det blir nog lite att göra. Trevligt, då går tiden mycket snabbare. Förra veckan var hur lugn som helst och det var helt segt att sitta här. Ibland är det skönt när det är lugnt, men det blir segt i längden så det ska bli skönt med lite att göra ikväll.

Av Elin - 8 mars 2009 22:52

Jag förstår att personer vill ha och behöver bekräftelse ibland. Det vill och behöver jag också. Men allvarligt, ska man behöva ge bekräftelse VARJE gång man talas vid? Och om någon som säger sig vara min vän alltid säger saker i stil med "du vill säkert inte prata med mig ändå" samtidigt som personen i fråga vet att jag avskyr när han säger så, vad ska man göra då? Ignorera det? Det verkar inte som att det hjälper att säga vad jag tycker, eftersom att det alltid leder till ett fruktlöst gräl. Jag blir bara så less.

Av Elin - 8 mars 2009 14:12

Hade knappt hunnit hem igår innan min kompis Bambi skrev till mig på msn och tyckte att jag skulle följa med honom ut. Det var en mycket bra idé tyckte jag så det blev trerätters middag på en restaurang och sen utgång. Det var längesen jag åt på restaurang, så det var riktigt trevligt. Man borde nästan unna sig en sån middag minst en gång i månaden, som en treat till sig själv. Maten var hur god som helst, till förrätt delade vi på en plocktallrik med lite olika röror, köttkorvar, ost och hårdbröd. Dom hade en rödingröra på tallriken som var hur god som helst. Mm mm mm. Till varmrätt blev det lammytterfilé med ugnsstekta rotsaker, klyftpotatis och rödvinssås. Ljuvligt. Efterrätten vart vit chokladmousse med flädergelé. Allt riktigt gott, och grymt bra service på det stället. Kommer garanterat att gå dit igen.


Träffade två personer som trodde att jag fortfarande var tillsammans med mitt ex igår. Vet inte riktigt vad jag ska tänka om det. Egentligen är det ingen stor grej, blev mest förvånad. Speciellt eftersom att jag aldrig pratat med någon av dem förr och de verkade veta vem jag var. Aja, inget att hänga upp sig i antar jag. Träffade även en kompis som jag inte träffat på länge, det var riktigt trevligt och vi fick oss en pratstund innan det var dags att gå hem. Bestämde att vi ska äta lunch på tisdag uppe på campus, ska bli nice. Fick också höra ett rykte om att ett par kompisar som bor i prag kanske kommer upp hit nästa helg. Måste utforska det närmare. Nog för att jag jobbar hela helgen, men kanske kan hinna träffa dom ändå. Vill verkligen inte missa dom om dom verkligen kommer upp!

Ovido - Quiz & Flashcards